Nagyjából egy évvel ezelőtt hirdette meg a Jeep az N23-as néven futó visszahívását, amelyet azért kellett elrendelniük, mert több esetben a leparkolt Commander és Grand Cherokee típusú autók elgurultak, miután a terepváltó üresbe kapcsolt állás közben. A problémát szoftverfrissítéssel orvosolták, azonban néhány tulajdonos ezt követően már nem tudta aktiválni a terepfokozatot autóján, annak választásakor a “Service 4WD System” hibajelzés jelent meg a kijelzőn, és nem történt semmi.

A Jeep álláspontja szerint mindössze annyi történt, hogy egy korábban meglévő hibát jelzett a rendszer, és az érintett autók tulajdonosai lesznek szívesek saját költségre kijavíttatni autójukat. Ezzel a hozzáállással azonban van egy apró probléma, mégpedig az, hogy nem igaz. Volt olyan ember, aki saját költségre kicseréltette a terepváltót a márkaszervizben, de a hiba ennek ellenére maradt. Ráadásul az érintett alkatrészre több hónapos várakozási idő van, tehát még ha akarnák, se tudnák az emberek mindnyájan elvégezni ezt a munkát. Az élelmesebb tulajdonosok karambolos, bontóba leadott járművekből vették ki a nem frissített szoftverrel rendelkező terepváltó-vezérlő számítógépet, amelyet aztán berakva autójukba érdekes módon megjavult a terepfokozat. Egy visszahívás célja elméletileg az, hogy kijavít egy hibát, és nem az, hogy egy másikat okoz, így már érthető, hogy az érintett járművek tulajdonosai – egy fórumon 144-en már felvették egymással a kapcsolatot – pert akarnak indítani a Jeep ellen. A gyár azzal védekezik, hogy a visszahívásban érintett több százezer autó közül csak elenyésző esetben történt üzemzavar, de ez nem nyugtatja meg azokat, akiknek az autója a gyári beavatkozás miatt lett rossz.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!