Nem várta meg a Los Angelesi Autószalont a Subaru új üdvöskéjének, a Forester szabadidő-autónak a piacra dobásával, hiszen Japánban már elérhető az autó. A hozzánk érkező autó szakasztott mása lesz ennek néhány apró különbségtől eltekintve.

Az utastérben természetesen a bal oldalra kerül a kormánykerék, egyébként ugyanazt a műszerfalat látjuk itt is, mint az Impreza vagy az XV esetén – némi extra ezüst betéttel megfejelve. Felszereltségtől függően változik a kormánykerék és az üléskárpit, a csúcsmodellnél hatalmas méretű üvegtető is lesz és a műszerfal felső részét is bőr borítja.

Az ajtók alját úgy alakították ki, hogy a küszöb ne legyen sáros, így kiszálláskor ne koszolja össze az ember a lábát, még ha előtte sárban közlekedett a Foresterrel. Az elektromos csomagtértető-mozgatást a műszerfalról, vagy a távirányítón elhelyezett gombbal lehet aktiválni, tehát az eddiginél könnyebben lehet megtölteni a nagyobb rakteret.

Japánban egyféle motorral, a 2,0 literes benzines boxerrel árulják majd a Subaru Forester negyedik generációját. A szívómotor 148 lóerős, hatos kézi váltó vagy fokozatmentes automata párosítható hozzá, a turbómotor 280 lóerős, és csak CVT váltóval adják – az előre programozott áttételek között a kormányon elhelyezett kapcsolófülek segítségével is lehet mozogni. Az Egyesült Államokban az alapmotor 2,5 literes szívó boxer lesz, az európai motorválasztékot valószínűleg csak a Genfi Autószalon alkalmából árulják majd el.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!