A maláj Tony Fernandes és Kamarudin Meranun az F1-szerepvállalásuk kapcsán vásárolták meg a brit Caterham manufaktúrát, nagyratörő terveik is voltak, de aztán azokból semmi nem valósult meg, a klasszikus Lotus-konstrukcióval foglalkozik a mai napig a cég. Az új brit jogszabályok (egy évtized múlva betiltják a belső égésű motorral szerelt autók forgalmazását) komoly befektetést követelnek meg, amelyet már nem akartak végrehajtani. Vevőnek a japán forgalmazó VT Holdings nevű céget választották ki, amely évente mintegy 120 darab Caterhamet értékesít, és Japán-szerte 200 autókereskedése van, de befektetésekkel rendelkezik az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Dél-Afrikában és Thaiföldön is. A VT Holdings vezetője Kazuho Takahashi, aki 2019-ig aktív versenyző volt, és első nyilatkozatában kijelentette, hogy fel akarják készíteni a sportkocsit a közeljövő kihívásaira.