Noha az AMG-nél kézzel rakják össze a motorokat, nem vesződnek azzal, hogy a 2,0 literes, négyhengeres turbómotornak egyidejűleg több változatát is készítsék attól függően, hogy melyik típusba szánják azt: a már felfrissített A-osztályba, vagy a még frissítés előtt álló CLA- és GLA-modellekbe. Mostantól kezdve már csak a növelt teljesítményű, 381 lóerős változatot készítik, úgyhogy hamarosan ezt kapja az A-osztály két testvére is.

Tobias Moers, az AMG vezetője nyilatkozta, hogy a CLA- és GLA osztályoknak nem kell megvárniuk a modellfrissítést a műszaki módosításokhoz, azaz ezek is megkapják a mechanikus első differenciálművet, a módosított áttételezésű váltót no meg az extra 21 lóerőt. Várhatóan a CLA és a GLA-osztálynál is sokkal gyorsabb lesz ezt követően a 100-as sprint, de pontos adatokat csak később ad majd közre a gyár. Ezzel párhuzamosan átnevezik az autókat, a kecskeméti gyár csúcsmodellje a jövőben Mercedes-AMG CLA 45 névre hallhat majd.

A Mercedes egyébként azt is bejelentette, hogy 2020-ig bezárólag 1 milliárd eurót költ a raststatti üzem fejlesztésére, amiben a gyár átépítésén kívül a teljesen rugalmas munkaidő bevezetése, illetve a következő generációs kompakt autók gyártásának előkészítése is benne van.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!