Az Egyesült Államokban még hagyományos benzinmotorral dobják piacra a Honda Civic új generációját, a normál modellek és a Type R közti lépcsőfokot jelenti majd a most bejelentett Si változat, amely fokozott vezetési élményt ígér. Ennek érdekében áthangolták az 1,5 literes turbómotort, aminek a teljesítménye 200 lóerőre emelkedett, a 260 Nm-es maximális nyomaték szélesebb fordulatszám-tartományban (1800-5000/perc) áll a vezető rendelkezésére, a gázreakciót harmadával könnyebb lendkerék gyorsítja.

A hatfokozatú váltóba részlegesen önzáró differenciálmű kerül és van fordulatszám-szinkronizálás is, a váltókar útját 10%-kal lerövidítették, a kormányművet közvetlenebb áttételűre cserélik. Feszesebbre hangolják a felfüggesztést (elöl 8%, hátul 54%-kal merevebb rugók), vastagabb első-hátsó stabilizátort használnak, a szilentek a Type R-ből érkeznek. A féktárcsák méretét megnövelik, alapáron 235/40 R18-as négyévszakos gumikat adnak, a csúcsteljesítményre vágyók extraként nyári abroncsot is választhatnak. Az üzemmódválasztó újdonsága az Individual állás, ahol a motorreakció, kormányszervo és műszerfalszín választható ki.

Sportosabb az első lökhárító, jól látható kipufogóvégződések vannak hátul, az utastérben elöl sportüléseket találunk a Honda Civic Si-ben, no meg piros cérnával készített díszvarrást. Alapfelszerelésként jár a 12 hangszórós Bose hifi, amely a zenén kívül még a sportkifpufogó mellé járó digitális motorhangot is szolgáltatja. Nem valószínű, hogy az európai, öntöltő hibrid hajtással szerelt Civic e-HEV-ből is lesz sportváltozat, nálunk a Type R-rel kell majd beérniük a rajongóknak.