Eddig több,  mint félmillió Audi TT-t szereltek össze Győrben és a múlt héten ünnepélyes keretek között megkezdődött a harmadik generáció sorozatgyártása – az újdonság már teljes egészében nálunk készül. De egyelőre csak két erőforrással, mert a nagy teljesítményű, 2,0 literes benzines turbómotorral gondok vannak, ezért a TTS sorozatgyártását elhalasztották.

Arról van szó, hogy az új, teljesen alumínium 2,0 literes benzines turbómotor nagy teljesítményű változatainál – legyen szó a Seat Leon Cuprába épített 280 lóerős változatról (CJXB motorkód), vagy az Audi S3-asba és a Golf R-be szerelt 300 lóerősről (CJXC motorkód) – egyre több tulajdonos panaszkodik turbóproblémákra.

Hivatalos források szerint csak a 2014 április és május között gyártott IHI turbókkal van gond, ennek némileg ellentmond, hogy az internetes fórumokon ennél korábbi gyártású autók tulajdonosai is panaszkodnak. A probléma a kipufogó-tömítés környékén van, a megoldáson még dolgozik a gyár, illetve teljesen új konstrukciójú feltöltőt kapnak majd hamarosan ezek a motorok. Ez utóbbira várnak az Audi TTS sorozatgyártásának megindításával. A 310 lóerős TTS csak 2015-től lesz kapható, első körben a 230 lóerős 2,0 literes benzines és a 184 lóerős 2,0 literes dízelmotorral lehet csak megvásárolni a győri sportkocsit.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!