Itt az ötajtós Range Rover Evoque

2010. november 10. (szerda)
Még el se kezdődött a Range Rover belépőmodelljének forgalmazása, de máris bővült a kínálat.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Sokkal praktikusabb a kupénál az ötajtós Evoque - de ugyanolyan szép Sokkal praktikusabb a kupénál az ötajtós Evoque - de ugyanolyan szép
A Coupé változat jó megjelenését igyekeztek megtartani az ötajtós Range Rover Evoque esetén is, de ennek a karosszériája már sokkal praktikusabb. Szűkebb helyen is ki lehet nyitni az ajtókat, és a belső tér is tágasabb. A tető 30 mm-rel magasabb, mint a háromajtósnál, a második sorban 50 mm-rel szélesebb hely áll az itt ülők rendelkezésére, a karosszéria teljes hossza 4350 mm. Ez nem csak Range Rover viszonylatban, de a gyakorlatban is parkolóház-barát méreteket jelent.

Két motorral indul a forgalmazás 2011 nyarán, a 2,2 literes turbódízel 150 vagy 190 lóerős teljesítménnyel választható, az egyedüli benzinesként kínált kétliteres, négyhengeres turbómotor 240 lóerős – a dízelhez hasonlóan ez is Ford örökség. Az alapáron adott, hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval motorleállító rendszer is jön, a feláras, hatfokozatú automatikus váltónál le kell mondani erről a spórolási lehetőségről. Az igazán nagy hatótávra vágyóknak készül elsőkerékhajtású dízel eD4 csomaggal, ennek szabványos átlagfogyasztása nem éri el az 5, l/100 km-es értéket.

Egy dízel és egy benzinmotor mozgatja az alap Range Rovert, 150-240 lóerős teljesítménnyel Egy dízel és egy benzinmotor mozgatja az alap Range Rovert, 150-240 lóerős teljesítménnyel

Ennek az értéknek az eléréshez szükség volt a könnyű építésre, műanyagok az első sárvédők, alumíniumból készül a motorháztető és az utastér teteje, a műszerfal alatt magnézium keresztmerevítő gondoskodik a megfelelő merevségről. Olyan apróságokra is odafigyeltek, hogy vékonyabb szélvédőt használtak zajszigetelő bevonattal, amely ugyan drágább, mint a vastagabb üveg, de könnyebb. A kétliteres benzines turbómotor 40 kg-mal könnyebb a vele összemérhető tudású hathengeresnél, az összkerékhajtás elhagyása 75 kg-mal csökkenti az Evoque tömegét.

Bent nincs változás a háromajtóshoz képest Bent nincs változás a háromajtóshoz képest

A márka hagyományaihoz illően nem csak a kényelmi felszerelések listája végtelen, de a biztonságra is nagyon odafigyeltek. Az utasok testi épségére például a következő, hárombetűs rendszerek vigyáznak: ABS, EBD, EBL, EBA, CBC, DSC, RSC, TCS, TSA, HSA, HDC, GRC, EDC. Most eltekintetnénk ezek további magyarázatától, aki nagyon kíváncsi, látogasson el a márkakereskedésbe.

Sportos a megjelenése, de lesz olyan változata, amelynek szabványos átlagfogyasztása nem éri el az 5,1 l/100 km-t Sportos a megjelenése, de lesz olyan változata, amelynek szabványos átlagfogyasztása nem éri el az 5,1 l/100 km-t

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Itt az ötajtós Range Rover Evoque

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Rolls-Royce Wraith és Phantom Coupé
  • Újdonság: Audi R8, Jaguar XF, Budapest Motorfesztivál, BMW 1-es és 6-os sorozat
  • Teszt: Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, Skoda Fabia 1.0 MPI 75, Nissan Qashqai 1.6 DIG-T, Toyota RAV4 2.0 D-4D 4x4, Mercedes CLS 220 BlueTEC
  • Járműtechnika: Vredestein gyárlátogatás, Hankook gyárbővítés
  • A Budaörsi úti csomópont átépítése

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
23 °C
8 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér