Úgy két generációnyi lemaradással, de végre a Seat is megérkezett a kompakt szabadidő-autók kategóriájába, amely manapság elengedhetetlen ahhoz az európai piacon, hogy egy márka sikeres legyen – a VW konszern előrejelzése szerint ez a kategória a közeljövőben 25 százalékot fog bővülni, így a saját márkás típus mellett a konszern többi márkájának is jut már hely. A névadás a spanyol márka hagyományait folytatva egy településre utal, a kétezer lakosú kisváros, Ateca volt a névadó.

A spanyol Seat márka számára jelenleg a minden korábbinál szélesebb választékot kínáló Leon a húzóerő, ennek megfelelően ezt vették alapul a vele egy kategórián osztozó új szabadidő-autónál is. Az alapterület nagyon hasonló (hossz 4,36, szélesség 1,84 méter, tengelytáv 2,64 méter), csak itt fél emelettel magasabban (1,6 méter) tetőzik az ötajtós karosszéria. Kicsit sarkosabbak a kerékjáratok, fekete alsó védőszoknyát látunk a karosszéria alján ezüst betétekkel a kocsi elején és hátulján – ez minden bizonnyal a terepes változat. Noha erős a párhuzam, könnyen meg lehet különböztetni az Atecát az Xperience-től.

Annyira izgultak azon, hogy megfelelő fénybe helyezzék az újdonságot, hogy igazi fényképek helyett számítógépes ábrákat közöltek első körben, és a rendszámtáblákat összekeverték a grafikusok. Senki nem ellenőrizte, hogy a fehér és a narancs színű autón egyaránt látható az 5738 SUV és 5736 SUV hatósági jelzés. De a belső teret se sikerült hibátlanra retusálni, még csak nem is a műszeregységben olvasható 55 999 km-es futásteljesítmény a zavaró, hanem az, hogy a térkép Párizst mutatja (Boulevard Lefebvre), és 1400 méteres tengerszint feletti magasságra teszi a francia fővárost…

Noha első pillantásra nem nyilvánvaló, de bizony az utastér is teljesen eltér a Leontól – az zavarja meg a szemet, hogy épp csak egy kicsit módosították az arányokat a formatervezők, keskenyebbek és magasabbak például a légbeömlők, de maga az alap forma maradt változatlan. Ahol tényleg látszik az előrelépés, az a középkonzol és annak az első ülések közé átforduló része, itt magas lábtámaszokat látunk, és a váltó/előválasztókar mögött az üzemmódválasztó forgókapcsoló helyezkedik el, mellette meg az elektronikus parkolófék kapcsolója. A magas építés miatt tágasnak ígérkezik a belső tér, elsőkerékhajtással (nagyobb padló alatti rekesz) 510, összkerékhajtással 485 liter csomagtér van a kocsi hátuljában.

Az 1,0 literes, háromhengeres turbós benzines az alapmotor 116 lóerővel, az 1,4-es négyhengeres turbó kezdetben csak hengerlekapcsolással és 150 lóerős teljesítménnyel választható, ehhez már rendelhető DSG váltó, összkerékhajtás és ennek kombinációja is. A dízeleknél az alap az 1.6 TDI 116 lóerővel, aki ennél többre vágyik, annak a 2.0 TDI-t kínálják 150 lóerővel, ehhez már kérhető DSG váltó és összkerékhajtás is, aki összkerekes, automata dízelt akar, annak már a 190 lóerős dízelt adják. A Seat Ateca közönségpremierjére a Genfi Autószalonon kerül sor, már a nyáron fogadják majd rá a megrendeléseket a márkakereskedésekben, az első példányok pedig szeptemberben érkeznek meg Magyarországra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!