Itt az első, igazi Seat szabadidő-autó

2016. február 11. (csütörtök)

Kilenc évvel az első Tribu tanulmány után végre itt van a Seat megvásárolható szabadidő-autója, a kompakt kategóriát gyarapító Ateca.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Úgy két generációnyi lemaradással, de végre a Seat is megérkezett a kompakt szabadidő-autók kategóriájába, amely manapság elengedhetetlen ahhoz az európai piacon, hogy egy márka sikeres legyen – a VW konszern előrejelzése szerint ez a kategória a közeljövőben 25 százalékot fog bővülni, így a saját márkás típus mellett a konszern többi márkájának is jut már hely. A névadás a spanyol márka hagyományait folytatva egy településre utal, a kétezer lakosú kisváros, Ateca volt a névadó.


A spanyol Seat márka számára jelenleg a minden korábbinál szélesebb választékot kínáló Leon a húzóerő, ennek megfelelően ezt vették alapul a vele egy kategórián osztozó új szabadidő-autónál is. Az alapterület nagyon hasonló (hossz 4,36, szélesség 1,84 méter, tengelytáv 2,64 méter), csak itt fél emelettel magasabban (1,6 méter) tetőzik az ötajtós karosszéria. Kicsit sarkosabbak a kerékjáratok, fekete alsó védőszoknyát látunk a karosszéria alján ezüst betétekkel a kocsi elején és hátulján – ez minden bizonnyal a terepes változat. Noha erős a párhuzam, könnyen meg lehet különböztetni az Atecát az Xperience-től.

Annyira izgultak azon, hogy megfelelő fénybe helyezzék az újdonságot, hogy igazi fényképek helyett számítógépes ábrákat közöltek első körben, és a rendszámtáblákat összekeverték a grafikusok. Senki nem ellenőrizte, hogy a fehér és a narancs színű autón egyaránt látható az 5738 SUV és 5736 SUV hatósági jelzés. De a belső teret se sikerült hibátlanra retusálni, még csak nem is a műszeregységben olvasható 55 999 km-es futásteljesítmény a zavaró, hanem az, hogy a térkép Párizst mutatja (Boulevard Lefebvre), és 1400 méteres tengerszint feletti magasságra teszi a francia fővárost...

Noha első pillantásra nem nyilvánvaló, de bizony az utastér is teljesen eltér a Leontól – az zavarja meg a szemet, hogy épp csak egy kicsit módosították az arányokat a formatervezők, keskenyebbek és magasabbak például a légbeömlők, de maga az alap forma maradt változatlan. Ahol tényleg látszik az előrelépés, az a középkonzol és annak az első ülések közé átforduló része, itt magas lábtámaszokat látunk, és a váltó/előválasztókar mögött az üzemmódválasztó forgókapcsoló helyezkedik el, mellette meg az elektronikus parkolófék kapcsolója. A magas építés miatt tágasnak ígérkezik a belső tér, elsőkerékhajtással (nagyobb padló alatti rekesz) 510, összkerékhajtással 485 liter csomagtér van a kocsi hátuljában.

Az 1,0 literes, háromhengeres turbós benzines az alapmotor 116 lóerővel, az 1,4-es négyhengeres turbó kezdetben csak hengerlekapcsolással és 150 lóerős teljesítménnyel választható, ehhez már rendelhető DSG váltó, összkerékhajtás és ennek kombinációja is. A dízeleknél az alap az 1.6 TDI 116 lóerővel, aki ennél többre vágyik, annak a 2.0 TDI-t kínálják 150 lóerővel, ehhez már kérhető DSG váltó és összkerékhajtás is, aki összkerekes, automata dízelt akar, annak már a 190 lóerős dízelt adják. A Seat Ateca közönségpremierjére a Genfi Autószalonon kerül sor, már a nyáron fogadják majd rá a megrendeléseket a márkakereskedésekben, az első példányok pedig szeptemberben érkeznek meg Magyarországra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Itt az első, igazi Seat szabadidő-autó

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér