Jövőre, de még április előtt megindul az itt látható Toyota FCV forgalmazása Japánban, és még a nyáron megkezdődik annak értékesítése az Egyesült Államokban és Japánban – célszerűen azokban a régiókban, ahol kísérleti jelleggel már ma is létezik hidrogén töltőállomás.

Ez az elektromos autó a fedélzetén hordja az erőművet, így nem energiával, hanem az áramtermeléshez szükséges tüzelőanyaggal – nagynyomású hidrogéngáz – kell feltölteni, ami 3 perc alatt kivitelezhető. A Fuel Cell Sedan ára Japánban 7 millió jen lesz adók nélkül, a külföldi árakat még nem ismerjük. Az újdonság bejelentésével egy időben egyébként a Toyota és a Honda szövetséget kötött, hogy a japán kormánynál a tüzelőanyagcellákkal kapcsolatban közösen lobbiznak majd támogatásért, legyen szó töltőinfrastruktúra-fejlesztésről vagy fejlesztési támogatásokról – első körben 2016. márciusáig 100 nyilvános hidrogénkutat létesítenek a japán nagyvárosokban közpénzből.

Tokióban a vételár mellett csak az autó külsejét lehetett megismerni, amelyen nem finomítottak túlságosan sokat a tanulmányhoz képest, úgyhogy galamblelkű járókelőknek simán rémálmokat képes okozni, ha felkészületlenül találkoznak szembe az FCV-vel, bár hátulról nézve is emlékezetes a látvány.

Maga a Toyota is elismeri, hogy legalább két-három évtizedre van még szükség ahhoz, hogy a tüzelőanyagcellás technológia gazdaságilag is életképes legyen, azaz ugyanazt az utat kívánják bejárni, amit a hibriddel már megtettek. Eleinte ráfizetéses lesz a forgalmazás, de egy évtized múlva már évi több tízezres darabszámban kívánják értékesíteni az (akkori) FCV-t, amellyel tapasztalatok terén behozhatatlan előnyre tehetnek szert a vetélytársakkal szemben. A Honda és a Toyota 2002-ben limitált darabszámban már lízingeltek tüzelőanyagcellás autókat ügyfeleknek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!