Kissé félrevezető a Ford Transit Custom PHEV elnevezés, hiszen valójában nem plug-in, azaz hálózatról tölthető hibrid autóról van szó, hanem egy olyan elektromos autóról, amelynek van egy belső égésű motorral hajtott generátor is fedélzetén, jelen esetben az 1,0 literes EcoBoost turbómotor nem hajtja az első kerekeket. Ez a műszaki szőrszálhasogatás egyébként nem befolyásolja azt a tényt, hogy az autó jogosult a zöld rendszám használatára, az ebből fakadó előnyök jelentősen mérsékelhetik a fenntartási költségeket.

Egy 14 kWh kapacitású, folyadékhűtéses lítium-ion telepet építenek a raktér alá, ez 48 km-es elektromos hatótávolságot biztosít, 240V-os hálózatról 10 A-s áramerősséggel 5 óra alatt lehet feltölteni. Ha elfogy az energia, akkor a motortérbe épített 1,0 literes, háromhengeres turbómotor termel áramot, amellyel további 450 km-t tehet meg az autó, összesen a hatótávolság meghaladja a 482 km-t, és szükség esetén benzinnel is tankolható a jármű.

A fülkében annyi a változás, hogy az automatikus váltó előválasztó-karját találjuk a kormány mellett, jelen esetben irányváltó kapcsolóról van szó, illetve a fordulatszámmérő helyére kerül egy energiafelhasználását/visszatermelést mutató műszer. A zöld rendszámos változat mellett a Ford Transit Custom modellsorozat újdonsága még, hogy a 2,0 literes dízelmotor már 185 lóerős teljesítménnyel is választható.