Amíg az EU piacán a Škoda a Scala nevű ötajtós kompakttal és a Kamiq nevű szabadidő-autóval váltotta le az ötajtós és ferdehátú Rapid típusát, Oroszországban egyelőre kitartanak a jól bevált konstrukció mellett – a PQ25-ös padlólemez eredete 1999-re, az első Fabia bemutatójára datálódik. Az egyszerűség kedvéért fogták az eddigi autót, majd rárakták a Scala számára kifejlesztett lámpákat, és kész is a régi-új Rapid.

De nemcsak kívül, belül is végrehajtották a generációváltást, tehát már az új stílusú, a középről kiemelkedő érintőképernyős műszerfallal szembesülnek a Škoda Rapid utasai, kérhető digitális műszeregység, és az alapáron járó 6,5 colos helyett 8 colos központi kijelző is választható, és az USB-csatlakozók is már USB-C szabványúak.

Amíg kívül-belül új a megjelenés, a technikához nem nyúltak, maradt a kéttagú motorkínálat. Az 1,6 literes szívómotor 90 vagy 110 lóerős teljesítménnyel kérhető, a csúcsmodellbe pedig a 125 lóerős 1,4 literes TSI-t szerelik, a váltó ötfokozatú kézi kapcsolású a szívómotornál, ami helyett hatfokozatú hagyományos automata kérhető, a turbómotorhoz hétfokozatú duplakuplungos váltót adnak. Egyelőre csak az alapárat közölték, a legolcsóbb Škoda Rapidért 829 ezer rubelt, azaz 3,9 millió Ft, ami 150 ezer Ft-os drágulást jelent.