Tanulmányként már megismerhettük az Audi A8 hybridet, a szériaváltozat lényegében az utolsó csavarig megegyezik azzal. A kétliteres benzines turbómotor és az elektromotor kombinációja 6,4 l/100 km-es átlagot eredményez.

Mindezt úgy, hogy a rendszerteljesítmény 245 lóerő és 480 Nm – 211 lóerő és 350 Nm a TFSI, 54 lóerő és 210 Nm az elektromotor. Nyolcfokozatú automatikus váltó került az autóba, az elektromotor a konverter helyére került beépítésre, és akár önmagában is képes mozgatni a luxuslimuzint – legfeljebb 3 kilométer megtételére elég az akkumulátor kapacitása, de akár 100 km/órás tempóra is fel tud gyorsulni az A8 hybrid elektromos módban. A 36,7 kg tömegű lítium-ion akkumulátor a csomagtérben helyezkedik el.

Üzemmód-mutató a fordulatszámmérő helyén Üzemmód-mutató a fordulatszámmérő helyén

Az előválasztó-kar nem csak D és S állásba húzható, de van egy EV mód is, amikor a lehető legtöbb időt akkumulátorral teszi meg az autó. A 100 km/órás sebességet 7,7 másodperc alatt futja meg az A8 hybrid, csúcsebessége 235 km/óra. Alapáron 18 colos kereket kap az autó, felár ellenében 19 colosak is elérhetőek, az Arctic Silver elnevezésű fényezés is a hibrid modell sajtája.

Gyors és takarékos az A8 hybrid Gyors és takarékos az A8 hybrid