Jenson Button is meglepődött a Lotus Emira világpremierjén, amikor 30 kört autózhatott a hetheli versenypályán, nem csak a lassú, de a gyors kanyarokban is remek tapadást tapasztalt, és ez nem megszokott dolog egy olyan sportkocsitól, aminek az ára 60 ezer font alatt (24,8 millió Ft) indul.

Itt debütált a Sports Car Architecture nevű alumínium térváz, aminél a legnagyobb újdonságot az jelenti, hogy robotizálni lehet az előállítását, így nagyobb darabszámokban lehet majd előállítani azt a modernizált brit gyárban. Most a kupét ismerhettük meg, aminek a hossza 4412 mm, szélessége 1895 mm, magassága 1225 mm és 2575 mm a tengelytávolság, tehát nagyjából akkora, mint a 2+2 személyes Evora volt, de annál másfél mázsával nehezebb lett, a legkönnyebb Emira 1405 kg-ot nyom a mérlegen.

A Geely tulajdonában lévő Lotus autógyár a szintén a Geely résztulajdonában lévő Mercedes-Benztől szerzi be az alapmotort, egészen pontosan az AMG-féle 2,0 literes turbómotort, amit nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval ad. Emellett megtartják a kompresszoros, 3,5 literes Toyota V6-ost is, amelyet kézi kapcsolású vagy hagyományos automata váltóval adnak. Pontos adatok helyett annyit mondanak, hogy 360-400 lóerő közötti a teljesítmény – a Toyota V6-os az erősebb –, a 0-100 km/óra gyorsulás kevesebb, mint 4,5 másodpercig tart és akár 290 km/óra is lehet a csúcssebesség.

A 20 colos felnikre alapesetben Goodyear Eagle F1 Supersport abroncsokat szerelnek, a Lotus Drivers Pack megrendelése esetén Michelin Pilot Sport Cup 2-es gumikat adnak. A kormány mögött egy 12,3 colos monitor informálja a vezetőt, a középső érintőképernyő 10,25 colos képátlójú, alapesetben részben, extraként teljesen elektromos az ülésállítás. Az ülések mögött legfeljebb 208 literes tér várja a csomagokat, van egy kívülről hozzáférhető hátsó csomagtartó is 151 literrel, utóbbiba befér egy golftáska. A Lotus Emira 2022 tavaszán kerül a kereskedésekbe.