Három évvel ezelőtt mutatta be a Porsche a szabadidő-autós körítésű villanymotoros kombi tanulmányát, amelyből most lett sorozatgyártású autó. A Taycan Cross Turismo azoknak az ügyfeleknek készül, akik a villantáson felül is használni szeretnék autójukat, ezért időnként el akarják hagyni az épített infrastruktúra kereteit, és néha szállításra használják autójukat.

Külön gondoltak például a kerékpárosokra, akiknek egy, vonóhorogra szerelhető tartót is kifejlesztettek, illetve a feláras tetősínekhez is kérhető kerékpárszállító. A normál Taycan 1500 órát töltött a légcsatornában, a kombi ezen felül még 325 órát, utóbbi során a kerékpártartókat is vizsgálták – természetesen a Porsche saját gyári kerékpárjaival. Utóbbiakból rögtön kettőt kínálnak, az eBike Sport mellett elérhető az eBike Cross, amely nagyobb fékeket kap, bütykös gumikat.

A karosszéria alsó peremét borító fényezett fekete műanyag borítások elsődleges feladata, hogy a felverődő kavicsokat ezek kapják – könnyen újrafényezhetőek. A kombi befejezés előnye még, hogy a második sorban 47 mm-rel nagyobb fejtér várja az utasokat, a csomagtér 40 literrel bővült 446 literre, támladöntés után 1212 literes raktér jön létre; az első kerekek között további 84 liter csomagtér található.

Alapesetben bőr-szövet kárpitozást kap a Taycan Cross Turismo, felár ellenében hagyományos bőr, fenntartható forrásból származó, olívaolajjal kezelt bőr, és vegán Race-Tex fantázianevű szövet is elérhető, ennél a padlószőnyeg halászhálókból újrahasznosított Econyl szálakból készül. A több helyen kívül annyi még az eltérés a normál Taycanhoz képest, hogy itt választható Off-Road Design csomag, amelynél a műszerfal közepére analóg iránytűt helyeznek. Minden Cross Turismo esetében van egy ötödik üzemmód, a Gravel azaz kavics a földutakra optimalizált elektronikus szabályozást jelent.

Első körben csak összkerékhajtással lehet megvásárolni a Porsche Taycan Cross Turismo-t, az alapmodell 476 LE/500 Nm rendszerteljesítményt kínál, a 4S 571 LE/650 Nm-t. A Turbo esetén 680 LE/850 Nm, míg a Turbo S-nél 761 LE/1050 Nm a vezető rendelkezésére bocsájtott teljesítmény – ennél a két változatnál elektronikusan vezérelt zárású hátsó differenciálművet is adnak. Az összes változat a 93,4 kWh kapacitású Performance Battery Plus telepet kapja, a hatótávolság változattól függően 388-456 km a WLTP-módszer szerint.