Ír a legjobb fiatal teherautó-sofőr

2012. szeptember 12. (szerda)

Szeptember 7-8-án a Scania központjában, Södertäljében rendezték meg a YETD európai döntőjét.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Újabb rekord született idén a Scania Járművezető Versenyek történetében, ugyanis világszerte 70 ezer hivatásos tehergépkocsi-vezető nevezett be az elméleti és gyakorlati elemekből álló megmérettetésre. A Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető versenyen Európa 24 országában összesen 17 ezer 35 évnél nem idősebb gépkocsivezető vett részt. Hazánkat a júniusi országos döntőt egyenletesen jó teljesítménnyel megnyerő Simon Zoltán képviselte, aki egy hat tartályos nyerges szerelvényt üzemeltető vállalkozás ügyvezető igazgatója.

Szoros mezőny

Az európai döntőn idén új elem volt az elsősegélynyújtás és tűzoltás, amely során azt mérték fel, hogy egy közúti balesethez érkezve mennyire felkészülten hárítják el a vészhelyzetet a versenyzők. Emellett az előző évek gyakorlatához hasonlóan üzemanyag-takarékos és defenzív közúti vezetés, rakományrögzítés, indulás előtti ellenőrzés és különféle, a mindennapos munkában gyakori helyzeteket utánzó manőverezési feladatok során mérték össze tudásukat a döntősök. Persze itt már nemcsak a tapasztalat és a tudás számít, hanem az is, hogy ki mennyire tudja kezelni a versenyzéssel járó stresszhelyzetet. Hiszen a tét nem csekély, az „Európa legjobb fiatal tehergépkocsi-vezetője” megtisztelő cím mellett egy százezer euró értékű, vadonatúj Scania R-szériás nyerges vontató. Ezt végül az ír Gabriel Warde nyerte meg, miután a döntő utolsó versenyszámában rendkívül izgalmas és látványos küzdelem után maga mögé utasította az orosz Dimitrey Semenovot és a francia Stephen Lacombe-ot.

 

„A magyar döntő megnyerése után azzal az eltökélt szándékkal vettem részt az európai döntőn, hogy minden feladatszámban a legjobb eredményt érjem el és megnyerjem a fődíjat. A verseny első fele után közel is álltam ehhez, hiszen a harmadik helyről kezdhettem a már egyenes ági kieséssel folytatódó manőverezési feladatokat. Sajnos a Combo nevű számban hibáztam egyet, ezért az orosz pilóta jutott tovább. Ez azonban még jobban megerősítette bennem, hogy két év múlva is el kell indulnom a Scania YETD versenyen. A mostani döntőről pedig az értékes tapasztalatok mellett életre szóló élményekkel tértem haza, hála a rendkívül jó szervezésnek és a tartalmas kísérő programoknak.” – nyilatkozta Simon Zoltán a verseny után.

A cikk a hirdetés után folytatódik

„Nagyszerű volt látni, hogy a gépkocsivezetők mennyire a feladatokra összpontosítottak a verseny során. Csak egyikük mondhatja el magáról, hogy ő Európa legjobb fiatal tehergépkocsi-vezetője, de véleményem szerint mind a 24-en nyertesek. Maguk a járművek és az infrastruktúra is fontos szerepet játszik az üzemanyag-takarékos és biztonságos közlekedésben, de az abszolút legfontosabb tényező nem más, mint a gépkocsivezető. A Scania a YETD verseny segítségével szeretné javítani a hivatásos sofőrök megítélését, valamint kihangsúlyozni kulcsfontosságú szerepüket a fuvarozóvállalatok nyereségessége és a közlekedésbiztonság javításában, illetve a környezeti hatások csökkentésében.” – mondta Erik Ljungberg, a Scania alelnöke és vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Ír a legjobb fiatal teherautó-sofőr

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Volkswagen e-up!, Mini Cooper S, Opel Meriva 1.6 CDTI, BMW 428i xDrive Gran Coupé aut., Kawasaki Z1000
  • Bemutató: Volvo XC90
  • Extra: Talbot-Matra Murena
  • Vezettük: Porsche Panamera S E-Hybrid
  • Tuning: Alfa Romeo 145

Aktuális: Auto Bild 2014. szeptember

Autó-Motor aktuális címlap
  • Arany Kormánykerék 2014
  • Összehasonlítás: Háromhengeresek: Citroën C3, Citroën C4, Ford Focus, Ford B-Max, Hyundai i10, Mini Cooper, Mini Cooper D, Mitsubishi Space Star, Peugeot 208, Renault Captur, Smart Fortwo, VW Up!. Sportkocsik: Alfa Romeo 4C, Lotus Elise, Toyota GT-86. Dobozautók: Citroën Berlingo 1.6 HDi 115, Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 115, Opel Combo Tour 1.6 CDTI, Renault Kangoo 1.5 dCi S&S 110
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer, Toyota Aygo, Toyota Yaris, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Technika: Ember a gép ellen: BMW 235i robotautó kontra versenyző

Időjárás

Budapest

zápor
17 °C
15 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?