Alexei Volkov már régóta dolgozik buszsofőrként Zelenográdban, ahol már helyi hírességnek számít, hiszen már száz balesete volt. Ebből az alkalomból készítettek vele interjút.

A helyiek által csak a „tanárok tanárának” nevezett buszsofőr igazából csak annyit tesz, hogy ha egy személyautó-kisteherautó vezetője megpróbálja megleckéztetni, épp csak akkorát fékez, hogy nem esnek el az utasok – ami szinte az összes esetben azt jelenti, hogy összetörik az előtte lévő autó. Az alábbi videó egy rövid összeállítás a balesetekből, utolsóként azt a karambolt látjuk, amelyre többször is utalnak az interjúban.

– Az összes esetben ártatlannak találták?
– A múltban a közlekedési rendőrök próbáltak vitatkozni, de legkésőbb a közlekedési bíróság előtt nekem adtak igazat. És most már ismernek, minden megy, mint az óramű – objektívan döntenek.
– Az igazgatóság nem szólt a balesetek nagy száma miatt?
– Ha nem én hibázok, a menedzsmentet nem érdekli a dolog. A busz általában minimális sérülést szenved. Ha nagyobb a kár, megvárják a biztosítótól érkező pénzt, és akkor javítják meg a járművet. Például a legutóbbi balesetben súlyosan megsérült a busz első lökhárítója, miután egy 3 tonnás kisteherautónak ütközött.
– A kollégák és a rendőrök mit szólnak az elveihez?
– Nem elvekről van szó. Vegyük a legutolsó balesetet. Mit kellett volna csináljak? Kormányozzam a buszt balra, a szembe forgalomba, vagy fékezzek hirtelen, és akkor megsérülnek az utasok? Mindkét esetben bevonták volna a jogosítványomat, és komoly következményei lettek volna számomra nézve, és a szabálytalan meg egyszerűen elhajtott volna. A rendőrök csak mosolyognak, a kollégákat még nem kérdeztem.
– Hány balesete volt összesen? Mind fent van az interneten?
– Összességében több mint száz balesetem volt már. Természetesen nem töltöttem fel mindet az internetre, a YouTube csatornámon a legérdekesebbeket lehet megtekintetni. Egyébként csak 2007-ben vásároltam fedélzeti kamerát.
– Panaszkodtak valaha is az utasok, hogy nem érnek időben célba a baleset okozta késés miatt?
– Furcsa kérdés. Az utasok nem sérültek meg, mire panaszkodjanak.
– Tehát soha senki nem sérült meg a buszon?
– Nem, egy sérült se volt a balesetekben.
– Hogy viselkednek az ellenfelek, miután megtudják, hogy őket hozzák ki vétkesnek a balesetben?
– Rögtön az ütközés után még senki nem hiszi, hogy őt fogják bűnösnek találni. Általános tévhit, hogy a hátul lévő a hibás ráfutásos balesetnél, így arrogánsan viselkednek. Később vicces látni az arcukat, ahogy a balesetet vizsgáló (rendőrségi) irodában megtudják a tényállást. Az utolsó balesetben szereplő sofőr még akkor se akarta elhinni, hogy ő a hibás, hogy a rendőrök elmagyarázták neki a dolgot, és ügyvédet fogadott.
– Végül hogy ítéli meg a zelenográdi autósok viselkedését a buszsofőr szempontjából? Megadják az elsőbbséget a megállóból induló járműnek?
– Mit mondhatnék? Általában durván viselkednek, gyakran látok olyat, hogy hiába indexel már egy-két perce a busz, az autósok egyszerűen nem engedik ki. Azonban a helyzet javul, nem utolsó sorban az én nevelő módszeremnek köszönhetően.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!