India 2030-ra csak elektromos járműveket akar látni az útjain

2016. március 29. (kedd)

A világ második legnagyobb népességű országa eldöntötte, mindent megtesz annak érdekében, hogy 15 év múlva már csak elektromos járműveket vegyenek lakosai.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Hiába van már érvényben jelenleg is egy, az elektromos autókat előnyben részesítő állami kedvezményprogram, és hiába indiai az egyik legöregebb elektromos autó-gyártó, az időközben a Mahindra tulajdonában lévő Reva, a nagyon árérzékeny piacon alig terjednek a helyi károsanyag-kibocsájtást nélkülöző járművek. Ezzel párhuzamosan minden korábbinál nagyobb bajt okoz a légszennyezettség a nagyvárosokban, hiába tiltották ki az év elején a forgalom felét (páros/páratlan rendszám) Új-Delhi útjairól, érdemben nem csökkent a szmog. Ráadásul az előrejelzések szerint pár éven belül a szubkontinens lesz a világ legnagyobb népességű országa, ami a közúti forgalom további növekedését hozza majd.


A hatóságok tisztában vannak a problémákkal, és pontosan ezeket kihasználva akarják rábírni az embereket arra, hogy elektromos autókat, motorkerékpárokat, teherautókat és háromkerekűeket vásároljanak. A közúti, olaj és elektromos áram területekért felelős minisztériumok által kidolgozott intézkedési tervben ösztönzőkkel próbálják rábírni a piacot a váltásra, ráadásul a jelenleginél magasabb állami hozzájárulás nélkül. A legfontosabb elem az lenne, hogy az elektromos járművek számára lehetővé tennék az önrész nélküli részletfizetést, így a kispénzűek inkább ilyen, és nem benzin/földgáz/dízelmotoros járművet vásárolnának. Emellett várhatóan a fővároson kívül is bevezetnék az időszakos forgalmi korlátozásokat, amelyek alól mentességet kapnak az elektromos járművek. Április első hetében véglegesítik az intézkedéscsomagot, azt követően tudunk majd pontosabb részleteket.

A közvélemény fenntartásokkal fogadja a tervet, hiszen 2000-ben a politikusok például azt ígérték, hogy 2020-ra fejlett ország lesz India, és még csak meg se közelítették ezt a szintet. Indiában ugyan elég az erőművi kapacitás a közlekedés üzemeltetésére (a világ 2. legnagyobb áramtermelője és áramexportáló ország, jelent a termelés 28 százaléka származik megújuló forrásból, 2030-ra ez az arány 55 százalék lesz), de például töltőpont-hálózat már nincs.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
India 2030-ra csak elektromos járműveket akar látni az útjain

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér