Aki mostanáig összkerékhajtású Mercedes Sprinterre vágyott, annak muszáj volt utólagos átépítéshez folyamodnia. Mostantól azonban maga a gyár kínál már ilyen járművet, és rögtön többféle igényt is le tudnak fedni az új hajtással. Mindezt valamiért a modellfrissítéssel egy időben, hanem csak most jelentették be.

Mivel várhatóan munkára használják majd a 4×4-es Sprintert, annak összkerékhajtása is laza talajon való használatra lett kialakítva. Álló helyzetben vagy legfeljebb 10 km/órás tempóval haladva lehet aktiválni az első kerekek hajtását, a nyomatékot 35/65 % arányban osztja el a központi differenciálmű a tengelyek között, egyébként a 4ETS elektronikus differenciálzárak dolgoznak az egyes tengelyeken. Felár ellenében kérhető terepfokozat és lejtmeneti fékszabályozás is.

Könnyen fel lehet ismerni az összkerékhajtású Mercedes Sprintert, hiszen elöl 11, hátul 8 centivel növelték meg a hasmagasságot. Az összkerékhajtás bármelyik felépítményhez, közepes vagy hosszú tengelytávolság választása esetén kérhető, Németországban nettó 8391 euró a felár – 100 literes tank és a beszállást segítő, az A oszlopokon elhelyezett kapaszkodók is részei a csomagnak. A 2,1 literes négyhengeres dízel 129 vagy 163 lóerővel, a 3,0 literes V6-os 190 lóerővel kerülhet a motortérbe, alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó jár, extraként ötfokozatú automatikus kérhető.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!