A hetvenes-nyolcvanas években a piacról akkor még hiányzó kisbuszok helyett használták a taxisok a nyújtott tengelytávolságú Mercedes nagyautókat, még a hazai protokollflottába is került pár darab. Most sokkal nemesebb piacot céloznak meg a nyújtott tengelytávolságú karosszériával, amely Maybach-stílusban készül, de marad egyszerű Mercedes-Benz.

A legfontosabb változás, hogy a tengelytávolságot 142 mm-rel megnövelték, nem csak a hátsó ajtó lett hosszabb, de a C oszlopba is került egy méretes toldás, az ablak csücskében pedig egyedi emblémát helyeznek el. A karosszéria hossza 5065 mm, a szélesség 1860 mm, a magasság 1467 mm, a tengelytávolság pedig 3079 mm. Felmerülhet az emberben, hogy miért venne nyújtott tengelytávolságú E-osztályt egy S-osztály helyett, de erre a kérdésre a kínai piac adja meg a választ.

Az orr megjelenése alaphelyzetben az európai sportcsomagosnak felel meg, extraként még több krómot lehet rendelni. Az utastérben annyi az eltérés, hogy alapáron adják a két nagy méretű monitort a műszerfalra, illetve a kétszemélyes második üléssornál a fotelek közötti kartámasz végén apró érintőképernyő segít vezérelni a kényelmi- szórakoztatóelektronikai felszereléseket. Kínában gyártják majd a nyújtott karosszériás Mercedes E-osztályt, első körben egyedüliként a 3,0 literes, V6-os biturbóval (272 LE), amelyhez alapáron adják a 9 fokozatú automatikus váltót, és felár ellenében akár összkerékhajtással is lehet rendelni.

A vesék eltávolításával megoldottáka sajtófotóba csúszott BMW-problémáját a Mercedesnél A vesék eltávolításával megoldottáka sajtófotóba csúszott BMW-problémáját a Mercedesnél

Mit hoz még a jövő? A nyújtott E-osztály nagy valószínűséggel nem jut el hozzánk, mi majd a hivatalosan ősszel, a Párizsi Autószalonon bemutatkozó kombi változatot kapjuk a normál lépcsős hátú alternatívájaként – az első fényképeket és információkat már a nyáron közreadják majd erről az autóról. Addigra bemutatkozik majd a V8-as biturbóval szerelt Mercedes-AMG E63, ebből a normál 571 LE/750 Nm teljesítményű lesz, az S 612 LE/850 Nm-t kap; előbbi 3,7, utóbbi 3,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, az összkerékhajtás mindkét esetben széria.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!