Mintegy 190 millió eurós beruházással készítette fel a spanyolországi Vitoriában található üzemét a Mercedes a V-osztály új generációjának gyártására, amely leginkább formaterv és elektronikai rendszerek (kényelem és biztonság) terén hoz előrelépést.

Az a célja a modellváltással a gyárnak, hogy a vásárlók ne személyautóvá nemesített kisteherautóként, hanem egy hatalmas méretű egyterűként gondoljanak az autóra. Ennek érdekében (akár) nyolcszemélyes limuzinként hivatkoznak rá, amely a márkára jellemző kényelmen és biztonságon felül praktikus belső teret is kínál. Elöl két ülés található, a második és harmadik sorban háromszemélyes pad vagy két-két fotel kérhető – utóbbiakat egymással szembe lehet fordítani.

Eleinte csak 2,1 literes, négyhengeres dízellel készül a V-osztály, 136, 163 vagy 190 lóerős teljesítménnyel, felár ellenében kérhető a 7G-Tronic automatikus váltó. Utóbbi váltja a korábbi V6-os dízelt, annál 28 százalékkal alacsonyabb szabványos átlagfogyasztással. Az esetleg nem ekkora méretű járműhöz – két tengelytáv, háromféle karosszériahossz választható, 4,89-5,37 méter között – szokott vezető dolgát rengeteg elektronikus segéd könnyíti, amelyek között az oldalszél-ellen dolgozót emelték ki, mint újdonságot.

Németországban május végén kapják meg az első ügyfelek autóikat, az alapváltozat ára (adók nélkül) 42 900 euró, és azt is kiemelték, hogy a személyautó- és haszonjármű kereskedésekben is elérhető lesz a Mercedes V-osztály. Arról egyelőre nem szólnak a hírek, hogy a Vito nevű kisteherautó mikor kapja meg az új megjelenést.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!