Lehet, hogy van néhány tizedmásodperc lemaradása az M8 kupéhoz képest a most leleplezett M8 Gran Coupé és M8 Competition Gran Coupé modelleknek, de a nagyobb tengelytávolság és a két hátsó ajtó miatt azok használhatósága sokkal jobb, ráadásul a megjelenés is dögösebb az M5-ösnél.

A 4,4 literes V8-as biturbó 600 (750 Nm) vagy 625 lóerőt (750 Nm) tud, a szabványos átlag mindkét esetben 10,7-10,5 l/100 km, a hűtő- és olajrendszert versenypályás használatra készítették fel, úgyhogy a hétköznapi közlekedés nem fog problémát okozni. A 0-100 km/óra gyorsulás 3,3 illetve 3,2 másodperc alatt történik, a 0-200 km/óra 11,2 és 11,0 másodperc alatt van meg, ami nem is rossz egy alaphelyzetben is több mint 2 tonnás autótól, a végsebesség alapáron 250 km/óra, az M Driver’s Csomag rendelésekor 305 km/óra.

Aki netán nem a lélegzetelállító gyorsulásban érdekelt, az a menüből hátsókerékhajtásba is átkapcsolhatja az egyébként összkerékhajtású M8 Gran Coupét, bár alaphelyzetben is a hátsó kerekekre küld több nyomatékot a vezérlőelektronika. A 25 lóerőn kívül is van eltérés a Competition változatnál, például az eltérő futóműhangolás (merevebb motortartó bakok, nagyobb első kerékdőlés, hátul szilent helyett gömbfejek rögzítik a stabilizátort) javítja a kormányreakciókat és nagyobbak az első fékek is. Mindössze 400 darabot készítenek a forgalmazás megindulásakor választható First Editionből, amelynél BMW Individual Aurora Diamond zöld metálfényt használnak bronzarany kiegészítőkkel, az utastérben pedig Taruma barna Merino bőrkárpit borítja az üléseket és a műszerfalat.