Ha nem is forradalmi a turbómotorra váltás a Hondánál, hiszen a kei-autókhoz már eddig is kínáltak ilyen erőforrásokat, de azért mégis jelentős lépés, hogy rögtön három új benzinmotort jelentettek be. Sajnos ennél többet nem is nagyon árultak el, tehát azt tudjuk, hogy 1,0 literes 3 hengeres, 1,5 és 2,0 literes négyhengeres VTEC turbómotor jelenik meg hamarosan a kínálatban.



Az előbbi kettő a hétköznapi modellekben szerepel majd, utóbbi pedig az új Honda Civic Type R-ben borzolja majd  kedélyeket. Ezt az autót szintén megmutatják a Tokiói Autószalonon, de erről se mond semmi lényegi dolgot a közlemény. Annyit azért tudni, hogy „több, mint 280 lóerő” lesz a teljesítmény, és hogy a mérnökök a maguk részéről mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az újdonság legyen a legfürgébb, elsőkerékhajtású szériaautó a Nürburgringen.

Ennek elérése érdekében nem csak a motort vadították meg, de teljesen új a felfüggesztés is. Nem véletlen, hogy jelentősen kiszélesített kerékjáratokat látunk a tanulmányon, hiszen nem csak a felniket kerekeket cserélték le 19 colos átmérőjűre, de szélesebb lett a nyomtáv is. Az elektronikus vezetés támogató rendszereket is áthangolják a lehető legnagyobb tempó elérése érdekében, a lassulásról Brembo fékrendszer gondoskodik. Az aerodinamika csomag része az új első lökhárító és a hatalmas hátsó szárny is. Valószínűleg a jövő év második felében mutatkozik majd be az új Honda Civic Type R.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!