Az 1963-as Frankfurti Autószalonon láthatta a nagyközönség az új Porsche 901-es sportkocsit, majd jött a Peugeot vétója, így 911-esként dobták piacra 1964 tavaszán az autót. Azért lett ez az új név, mert kellő darabszámban állt rendelkezésre az „1”-es karakter, így csak a középső „0”-t kellett lecserélni a már legyártott autók hátulján. Ugorjunk előre az időben öt és fél évtizedet, 2017. május 11-én ünnepelték az egymilliomodik példány elkészültét. Az autóról és az eseményről az Autó-Motor 2017/11-es számában olvashatnak, addig is itt egy rövid videó arról, hogy Varga Péter, a stuttgarti gyártó vezető formatervezője – a 200 fős stúdió és a külső megjelenésért felelős csapat irányítója – felvázolja, milyen egyszerű is Porsche 911-est rajzolni. Persze pontosan ettől nehéz újat alkotni…

Fotó: Lővei Gergely

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!