Ilyen az, ha egy óragyár autót épít

2016. március 22. (kedd)

A Bell & Ross óragyár vadászrepülők által inspirált szuperautót álmodott. Rögtön két karórát is készítettek mellé.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A Swatch megpróbálta, végül a Mercedes csak több évtizedes erőfeszítéssel és euró-milliárdos befektetéssel tudott életképes terméket teremteni a Smart nevű törpéből, ezért a francia Bell & Ross nevű óragyártó nem az autóipart próbálja forradalmasítani, hanem egyszerűen egy szép és emlékezetes autót akartak készíteni.


A Bell & Ross Aero GT nevű járműhöz a vadászrepülők adták az ihletet, meg az övvonal feletti teljes üveg-kupolát is. Olyan autót akartak építeni, amellyel nem csak versenypályán lehet haladni, de az oda történő közúton eljutás se teszi tönkre az utasokat. Nagy méretű szárnyak helyett az egész karosszéria termeli a leszorító-erőt, még a tükröket helyettesítő kamerák tartója is szárnyprofil, a felépítmény 4,7 méter hosszú és 1,1 méter magas.

Karbonból sütött utascella a gerinc, az ülések mögé egy 4,2 literes, két turbós V8-ast építettek, utóbbinál egy kis- és egy nagyméretű feltöltőt alkalmaztak, hogy alacsony- és magas fordulatszám-tartományban is magas legyen a nyomaték. A maximális teljesítmény 610 lóerő, a váltó 8 fokozatú, dupla kuplungos egység, amely a hátsó kerekekhez juttatja az erőt.

A Bell&Ross állítása szerint mindössze 2,9 másodperc alatt eléri a 100 km/h-s sebességet az Aero GT, az állórajtos 1 kilométert 19,8 másodperc alatt futja meg és 315 km/h-s csúcssebességet képes elérni, a lassulásról karbon-kerámia fékek gondoskodnak. Az óragyártó persze nem csak ezt az autót mutatja meg a Baselworld 2016 elnevezésű kiállításon, de rögtön két luxusórát is készítettek az Aero GT mellé, a BR 03-92 AeroGT és BR 03-94 AeroGT karórák míves, látható szerkezettel és 100 méteres mélységig vízálló házzal rendelkeznek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Ilyen az, ha egy óragyár autót épít

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér