Olajipari társaságként a Shell mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető legtovább elnyújtsa a belső égésű motorok korát, és így fő bevételi forrásának a lehető legtovább biztosítsa. Ennek érdekében elkészítették a leghatékonyabb, csak belső égésű motorral szerelt autót, ami Gordon Murray T.25-ös elnevezésű városi mikorautójának továbbfejlesztésével született meg.

Azt ígérik, teljes életciklusát tekintve (gyártás, üzemeltetés, újrahasznosítás) harmadával kisebb energiaigénye van a háromszemélyes városi mininek egy normál személyautóhoz képest. Másik viszonyítási alapként pedig egy átlagos szabadidő-autót említenek, amihez képest 69 százalékkal kevesebb energia kell a gyártáshoz és üzemeltetéshez – itt valamiért nem a teljes életciklust vették figyelembe, azaz kihagyták az újrahasznosítást a számításból.

Három éven keresztül optimalizálták a Shell mérnökei és Gordon Murray a városi mikroautót, az újratervezett acélcsőből készített térváz és az újrahasznosított karbonszövettel készített műanyag karosszériának köszönhetően 80 kg-mal sikerült csökkenteni a saját tömeget, ami immár mindössze 550 kg. Rengeteg alkatrészt 3D nyomtatással készítettek el a prototípus építésének meggyorsítása miatt, esetleges nagy sorozatú gyártásnál marad a hagyományos technológia – az sokkal olcsóbb és gyorsabb.

A Geo Technology nevű motorfejlesztő optimalizálta a 0,66 literes háromhengeres benzines turbómotort, amelyhez a Shell mérnökei prototípus kenőanyagokat készítettek, amelyek a jelenleg kereskedelmi forgalomban kaphatóaknál kisebb belső súrlódást eredményeznek. Ahhoz képest, hogy mennyit dolgoztak a konstrukció optimalizálásán, pontos fogyasztási értékeket nem közöltek, mindössze annyit, hogy a szabványos mérési ciklus során egy „tipikus városi autónál” 28 százalékkal, egy „tipikus hibridnél” pedig 30 %-kal alacsonyabb a CO2-kibocsájtása. Azzal az értékkel viszonyítás hiányában nem nagyon tudunk mit kezdeni, hogy állandó 70 km/h-s tempónál 2,64 l/100 km a fogyasztás.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!