A jövőben a Fordnak egyféle kompakt szabadidő-autója lesz világszerte, amely elsőként az észak-amerikai piac számára mutatkozik be Escape néven a Los Angelesi Autószalonon. Mi ugyanezt kapjuk majd Kuga-ként, a Genfben bemutatkozó autó motor-váltó terén szolgál majd újdonságokkal. Értsd dízellel és kézi váltóval is elérhető lesz.

A Ford Escape hű maradt az európai Kuga formájához, az oldalfal például alig változott valamit. Elöl a lökhárítóba a Focus-nál már megismert formájú légbeömlők kerültek, és laposabbak-szélesebbek lettek a fényszórók. Hátul is laposabbnak látszik az autó a sok vízszintes tagolás miatt, új elem, hogy a lökhárító alatt táncolva a lábunkkal automatikusan felnyitható a csomagtérfedél. A két magasságban rögzíthető padló alatt-fölött, egészen a tetőig pakolva 971 literes a csomagtér, a hátsó ülések ledöntésével 1928 liter maximális térfogathoz van hozzáférésünk.

Jelentős az előrelépés a segédek terén, van holttérfigyelő hátsó halszemoptikával a kiparkolást megkönnyítendő, az autó képes párhuzamos parkolásra, és az új összkerékhajtás is elektronikus felügyelettel segít a kanyarodásban. Az Escape esetén az alapmotor 2,5 literes szívó négyhengeres benzines, felár ellenében 1,6 és 2,0 literes EcoBoost négyhengeresek választhatóak. Mindhez hatfokozatú, hagyományos automatikus váltó csatlakozik.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!