Nemrég merült fel a kínai kormányzati körökben, hogy ideje lenne végre egy saját luxusautót készíteni, olyat, amelyet mondjuk a politikusok választhatnak maguknak a sok külföldi csotrogány helyett. Hiába a helyi gyártás, mégsem igazi kínai autókról van szó. A Hongqi példáját hozták fel, a First Automobile Works gyorsan le is gyártott egy egyedi luxusautót a legegyenlőbb elvtársnak, de még odébb van a sorozatgyártás beindítása.

Régen ezt a feladatot a Hongqi CA770-es látta el, amelynek azért is örülhettek a tisztségviselők, mert hermetikusan elzárta őket a szeretett népüktől. Nem egyszerűen a vastag ablaküveg és az acéllemez, de az autókat kísérő rendőrök-rendfenntartók is gondoskodtak a bent ülő nyugalmáról.

Néhány évvel ezelőtt kezdték el leselejtezni a korábban szigorúan állami, majd állami tulajdonban lévő vállalatok tulajdonában lévő autókat, amely azért nagy értéket képviselt ritkasága okán is: 1966 és 1981 között mindössze 847 darabot gyártottak belőle. Sajnos azonban nem az összes új tulajdonos becsüli meg az autót, a szerencsésebbek gyűjteményekbe kerültek, a kevésbé szerencsések – ezek közé tartozik a fotókon látható példány is – meg az utcán parkolnak. Pekingben ez még megbocsájtható, mert a sivatagosba hajló időjárás miatt legfeljebb lemattul a fényezés, de ez a példány Guangzhou városában parkolt le. Márpedig arrafelé sokat esett az eső.

Valószínűleg épp csak kezdődő pörsenések voltak a karosszériáján, amit némi törődéssel és szakértelemmel helyre tudott volna állítani egy karosszérialakatos. Póralkatrészek nincsenek, minden javítóelemet tábla lemezből kell legyártani. Sajnos, a képek alapján ennek az autónak az állapota már túl van a gazdaságos javíthatóság határán, még a legendásan alacsony kínai munkabérek mellett se éri meg – az igazán megkímélt példányok ára 100 000 dollár körül mozog.

A betört ablakok miatt az utastér esetén se lehet semmit se megmenteni, mindent újra kell faragni-tömni-kárpitozni. Egyedül a műszaki rész felújítása mehetne egyszerűen, hiszen a Honqi CA770-es az ütvenes évek végi Chrylser Imperial alvázát-technikáját használja, amelyhez hivatalos licenszszerződéssel jutott hozzá a First Automobile Works. Az 5,6 literes, 215 lóerős V8-ashoz, a hozzá kapcoslódó automatikus váltóhoz és a felfüggesztéshez is lehet még az Egyesült Államokban kopóalkatrészeket-tömítéseket szerezni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások