Így múlik el Kína dicsősége…

2012. szeptember 14. (péntek)

Egykoron az egyenlőbbek közül is csak az egyenlőbbek ülhettek bele, ma meg az utcán pusztul a Hongqi CA770.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Nemrég merült fel a kínai kormányzati körökben, hogy ideje lenne végre egy saját luxusautót készíteni, olyat, amelyet mondjuk a politikusok választhatnak maguknak a sok külföldi csotrogány helyett. Hiába a helyi gyártás, mégsem igazi kínai autókról van szó. A Hongqi példáját hozták fel, a First Automobile Works gyorsan le is gyártott egy egyedi luxusautót a legegyenlőbb elvtársnak, de még odébb van a sorozatgyártás beindítása.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Régen ezt a feladatot a Hongqi CA770-es látta el, amelynek azért is örülhettek a tisztségviselők, mert hermetikusan elzárta őket a szeretett népüktől. Nem egyszerűen a vastag ablaküveg és az acéllemez, de az autókat kísérő rendőrök-rendfenntartók is gondoskodtak a bent ülő nyugalmáról.

 

Néhány évvel ezelőtt kezdték el leselejtezni a korábban szigorúan állami, majd állami tulajdonban lévő vállalatok tulajdonában lévő autókat, amely azért nagy értéket képviselt ritkasága okán is: 1966 és 1981 között mindössze 847 darabot gyártottak belőle. Sajnos azonban nem az összes új tulajdonos becsüli meg az autót, a szerencsésebbek gyűjteményekbe kerültek, a kevésbé szerencsések – ezek közé tartozik a fotókon látható példány is – meg az utcán parkolnak. Pekingben ez még megbocsájtható, mert a sivatagosba hajló időjárás miatt legfeljebb lemattul a fényezés, de ez a példány Guangzhou városában parkolt le. Márpedig arrafelé sokat esett az eső.

 

Valószínűleg épp csak kezdődő pörsenések voltak a karosszériáján, amit némi törődéssel és szakértelemmel helyre tudott volna állítani egy karosszérialakatos. Póralkatrészek nincsenek, minden javítóelemet tábla lemezből kell legyártani. Sajnos, a képek alapján ennek az autónak az állapota már túl van a gazdaságos javíthatóság határán, még a legendásan alacsony kínai munkabérek mellett se éri meg – az igazán megkímélt példányok ára 100 000 dollár körül mozog.

 

A betört ablakok miatt az utastér esetén se lehet semmit se megmenteni, mindent újra kell faragni-tömni-kárpitozni. Egyedül a műszaki rész felújítása mehetne egyszerűen, hiszen a Honqi CA770-es az ütvenes évek végi Chrylser Imperial alvázát-technikáját használja, amelyhez hivatalos licenszszerződéssel jutott hozzá a First Automobile Works. Az 5,6 literes, 215 lóerős V8-ashoz, a hozzá kapcoslódó automatikus váltóhoz és a felfüggesztéshez is lehet még az Egyesült Államokban kopóalkatrészeket-tömítéseket szerezni.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Így múlik el Kína dicsősége…

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. Matyi2010 2012. szeptember 14. 11:12

    A carnewschina oldalról (forrás megjelölés nélkül) átvett romos Hongqi mellett érdemes néhány szép példányt is megnézni:
    http://www.carnewschina.com/2012/09/12/sanhe-classic-car-museum-hongqi-ca773-parade-car/
    http://www.carnewschina.com/2012/08/28/sanhe-classic-car-museum-hongqi-ca773/
    http://www.carnewschina.com/2012/08/24/sanhe-classic-car-museum-hongqi-ca-72-state-limousine/

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Így múlik el Kína dicsősége…


    A carnewschina oldalról (forrás megjelölés nélkül) átvett romos Hongqi mellett érdemes néhány szép példányt is megnézni:
    http://www.carnewschina.com/2012/09/12/sanhe-classic-car-museum-hongqi-ca773-parade-car/
    http://www.carnewschina.com/2012/08/28/sanhe-classic-car-museum-hongqi-ca773/
    http://www.carnewschina.com/2012/08/24/sanhe-classic-car-museum-hongqi-ca-72-state-limousine/

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo, BMW R 1200 GS Adventure
  • Vezettük: Citroën C4 Cactus és Citroën C1, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Tanácsadó: Gondok az olajnyomással
  • Haszonjármű melléklet: Peugeot Boxer, Renault Trafic, Mercedes Sprinter, Setra S 515 HD, Renault Trucks C és K sorozat, Ford Transit Courier, Nissan e-NV200, Opel Vivaro, Iveco Daily, Fiat Dobló Cargo 1.6 Mjet Maxi XL, Fiat Ducato 2.3 Mjet 150 MH2

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

zivatar
29 °C
19 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?