Így múlik el Kína dicsősége…

2012. szeptember 14. (péntek)

Egykoron az egyenlőbbek közül is csak az egyenlőbbek ülhettek bele, ma meg az utcán pusztul a Hongqi CA770.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Nemrég merült fel a kínai kormányzati körökben, hogy ideje lenne végre egy saját luxusautót készíteni, olyat, amelyet mondjuk a politikusok választhatnak maguknak a sok külföldi csotrogány helyett. Hiába a helyi gyártás, mégsem igazi kínai autókról van szó. A Hongqi példáját hozták fel, a First Automobile Works gyorsan le is gyártott egy egyedi luxusautót a legegyenlőbb elvtársnak, de még odébb van a sorozatgyártás beindítása.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Régen ezt a feladatot a Hongqi CA770-es látta el, amelynek azért is örülhettek a tisztségviselők, mert hermetikusan elzárta őket a szeretett népüktől. Nem egyszerűen a vastag ablaküveg és az acéllemez, de az autókat kísérő rendőrök-rendfenntartók is gondoskodtak a bent ülő nyugalmáról.

 

Néhány évvel ezelőtt kezdték el leselejtezni a korábban szigorúan állami, majd állami tulajdonban lévő vállalatok tulajdonában lévő autókat, amely azért nagy értéket képviselt ritkasága okán is: 1966 és 1981 között mindössze 847 darabot gyártottak belőle. Sajnos azonban nem az összes új tulajdonos becsüli meg az autót, a szerencsésebbek gyűjteményekbe kerültek, a kevésbé szerencsések – ezek közé tartozik a fotókon látható példány is – meg az utcán parkolnak. Pekingben ez még megbocsájtható, mert a sivatagosba hajló időjárás miatt legfeljebb lemattul a fényezés, de ez a példány Guangzhou városában parkolt le. Márpedig arrafelé sokat esett az eső.

 

Valószínűleg épp csak kezdődő pörsenések voltak a karosszériáján, amit némi törődéssel és szakértelemmel helyre tudott volna állítani egy karosszérialakatos. Póralkatrészek nincsenek, minden javítóelemet tábla lemezből kell legyártani. Sajnos, a képek alapján ennek az autónak az állapota már túl van a gazdaságos javíthatóság határán, még a legendásan alacsony kínai munkabérek mellett se éri meg – az igazán megkímélt példányok ára 100 000 dollár körül mozog.

 

A betört ablakok miatt az utastér esetén se lehet semmit se megmenteni, mindent újra kell faragni-tömni-kárpitozni. Egyedül a műszaki rész felújítása mehetne egyszerűen, hiszen a Honqi CA770-es az ütvenes évek végi Chrylser Imperial alvázát-technikáját használja, amelyhez hivatalos licenszszerződéssel jutott hozzá a First Automobile Works. Az 5,6 literes, 215 lóerős V8-ashoz, a hozzá kapcoslódó automatikus váltóhoz és a felfüggesztéshez is lehet még az Egyesült Államokban kopóalkatrészeket-tömítéseket szerezni.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Így múlik el Kína dicsősége…

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. Matyi2010 2012. szeptember 14. 11:12

    A carnewschina oldalról (forrás megjelölés nélkül) átvett romos Hongqi mellett érdemes néhány szép példányt is megnézni:
    http://www.carnewschina.com/2012/09/12/sanhe-classic-car-museum-hongqi-ca773-parade-car/
    http://www.carnewschina.com/2012/08/28/sanhe-classic-car-museum-hongqi-ca773/
    http://www.carnewschina.com/2012/08/24/sanhe-classic-car-museum-hongqi-ca-72-state-limousine/

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Így múlik el Kína dicsősége…


    A carnewschina oldalról (forrás megjelölés nélkül) átvett romos Hongqi mellett érdemes néhány szép példányt is megnézni:
    http://www.carnewschina.com/2012/09/12/sanhe-classic-car-museum-hongqi-ca773-parade-car/
    http://www.carnewschina.com/2012/08/28/sanhe-classic-car-museum-hongqi-ca773/
    http://www.carnewschina.com/2012/08/24/sanhe-classic-car-museum-hongqi-ca-72-state-limousine/

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zivatar
17 °C
14 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?