Pár évvel ezelőtt Carlos Ghosn még arról beszélt, hogy kihagyják a hibrid lépcsőfokot, és rögtön az akkumulátoros-elektromos hajtásra térnek át. Aztán idő közben bebizonyosodott, hogy nemhogy ma, de még egy-két évtizeden át nem életképes az elektromos autó. Márpedig nem csak a vásárlók akarnak alacsony károsanyag-kibocsájtású járműveket, de bizony az európai törvényhozás is ilyenekre kényszeríti rá a gyártókat. Muszáj tehát lépni, még akkor is, ha egyes vetélytársak több évtizedes előnyben vannak e téren.

Ahogy azt megszokhattuk a Renault-tól, a formatervezők a maguk részéről mindent megtettek annak érdekében, hogy az áramlástani szempontból ideális cseppforma karosszériát a lehető legegyedibbé tegyék. Se szeri, se száma az oldalfalon elhelyezett domborulatoknak és karaktervonalaknak, no és aszimmetrikus lett az ajtókiosztás, a vezetőoldalon egy, az utasoldalon két ajtó található. Az alacsony légellenállás elérése érdekében nem csak dupla A oszlopot alkalmaztak, ahol az elsők csak légterelők, de légrugózás (a hasmagasság csökkentésére) és aktív légterelők is vannak a fedélzeten.

A Clio-méretű autó nem egy konkrét, sorozatgyártású autót előlegez meg, ellenben mintegy 100 darab olyan műszaki megoldást már tartalmaz, ami 2020-ig folyamatosan bekerül majd a Renault-Nissan egyesülés utcai autóiba. Következetesen csökkentették a tömeget, vékony a szélvédőüveg, magnéziumból készül a tető, a motorháztetőt nem lehet nyitni – az eredmény 955 kg-os saját tömeg, ami a gyár szerint 400 kg-mal marad el egy hasonló tudású Clio-tól.

A csak némi szerelést követően hozzáférhető motortérben egy 1,0 literes lökettérfogatú, 3 hengeres szívómotor dolgozik 75 LE/95 Nm teljesítménnyel, ennek munkáját egy 68 LE/200 Nm csúcsteljesítményű elektromotor segíti, amelyet a háromfokozatú váltó házába építettek. A menetteljesítmények nem ismertek, csak azt árulták el, hogy a mai szabvány alapján 1 l/100 km az átlagfogyasztása, illetve hogy a 0,235 Cw értéknek köszönhetően 130 km/órás tempóval haladva 1,2 literrel takarékosabb egy mai autónál, azaz legalább ilyen gyors. A Párizsi Autószalonon lesz megtekinthető a Renault Eolab hibrid.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!