Škoda, Ford, Opel, Zündapp, BMW, Mercedes, Volkswagen és még lehetne sorolni azokat a márkákat, amelyek megmutatták magukat a VIII. Közép-Tisza-Vidéki Veterán Jármű Találkozó és Kastélytúrán.

Fotó: Csabai István Fotó: Csabai István

A fiatalok is lelkes veteránrajongók

Dr Tornyi János szerint, egyre több fiatal érdeklődik a veterán autók iránt. – Ők is rájöttek, hogy egy ilyen autót sokkal többen megnéznek, mint egy elektronikával teletűzdelt modernebb darabot. Véleményem szerint is sokkal izgalmasabb, érdekesebb egy ilyen autóval foglalkozni, felújítani, szerelgetni, mint egy olyannal járni, amiben ha valami elromlik, nem nagyon tud mit kezdeni vele az ember. Ezekbe a gépekbe pedig már a belefektetett munka gyümölcsét is látja a boldog tulajdonos – majd megjegyzi, milyen szép is tud lenni egy kisbusz, miközben Volkswagenjére mutat.

– Komolyan mondom, fantasztikus amit ezekkel az öreg vasakkal műveltek ezek a szakemberek – mesélte lelkesen a magát autómániásnak tituláló Szabó Tamás. – Nekem nincs öreg autóm, egy Fiattal járok, igaz az is benne van már a korban, de nem ennyire. Én kisgyermekként sokat jártam abba az autójavító műhelybe, ahol édesapám dolgozott. Az itt lévő kocsikat én már akkor láttam, persze legtöbbjük nem ilyen állapotban volt, mint ezek. Ütközések nyomai, csöpögő olaj, köhögő motor, minden volt, de ebbe szerettem bele. Évtizedekig én is ezzel foglalkoztam, hiszen gépészmérnök végzettségem van. De most már csak nézem őket, és nosztalgiával gondolok vissza rájuk, amikor még éveket kellett egyikre-másikra várni a Merkúrnál, vagy éppen irigykedve néztük a német rendszámos „nyugati” kocsikat a Balatonnál – mondta nosztalgiázva.

– Nagyon örülök, hogy teljesült a kérésünk és szép, napos idő kísért bennünket végig az utunkon – mondta el az esemény főszervezője dr. Tornyi János szeretett Volkswagen Transporter kisbusza mellett állva. – Annak is örülünk, hogy immár a nyolcadik ilyen rendezvényünket sikerült megszerveznünk. Amikor elindultunk, még nem gondoltuk, hogy ilyen színvonalas és népszerű találkozókat szervezünk, hiszen az alapötlet anno az volt, hogy fogjuk össze a veteránok szerelmeseit. Az elmúlt évek során szépen fejlődtünk, a most itt megjelent autók egyharmada OT minősítéssel rendelkezik, azaz ezekre már azt mondhatjuk, mintha most jött volna ki a gyárból – tette hozzá nevetve a szervező.

Tornyi János megosztotta velünk, hogy már a kezdetekkor nem akartak egy átlagos találkozót, hanem azt szerették volna megfűszerezni, ezért döntöttek amellett, hogy több naposra szervezik és izgalmas programokkal fűszerezik.

– Az idén is három napos a dolog, az első nap egyfajta gyülekezőnap, ekkor érkeznek meg a résztvevők, vacsora közös beszélgetéssel. A második nap pedig jön a feladatokkal átszőtt túra, amely általában 100-120 kilométert tesz ki, főkén a megye határain belül. Minden egyes állomáson – mert ilyenek is vannak – a résztvevőknek játékos feladatokat kell teljesíteniük. Az utolsó nap pedig mindig a kiállításról, a közönségtalálkozóról szól, amikor az autózás és a veterán autók szerelmesei kilátogathatnak és megtekinthetik ezeket a szép autókat, motorokat, stabil motorokat – mondta Tornyi doktor.
A sorok között sétálva ismerős gépekkel is találkozhattunk, így például a Gergi Pál által felújított Csajkával. A mestert ezúttal nem az orosz matuzsálem mellett találjuk, hanem egy Mercedes volánja mögött.

– Nem olyan régen került hozzánk ez a Mercedes kabrió – mondta Gergi Pál. – Hosszú éveken keresztül egy autószalonban állt, ezért is van ilyen remek állapotban, pedig már elmúlt negyven éves. Ismerős lehet azoknak, akik régen Dallas rajongók voltak, hiszen Bobby Ewing is egy ilyen autóval járt, talán még a színe is ugyanolyan. Ez is Amerikából jött be, de pár alkatrésze nem eredeti, így nem lehet minősíttetni. Ellenben nagyon nagy élmény vele utazni, lenyitott tetővel ilyen gyönyörű időben – jegyzi meg mosolyogva.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!