Nagyon ráfeküdtek az aktív biztonsági segédekre a Honda mérnökei, ugye ez a cég volt az első, aki a kanyart magától bevenni képes autót kezdett forgalmazni (a 2008-ban bemutatott Accordban debütált a rendszer), most pedig ők az elsők, akik még be sem következett eseményre reagáló autót dobnak piacra.

A felfrissített megjelenésű Honda CR-V európai változatában debütál az Intelligent Active Cruise Control, azaz i-ACC elnevezésű távolságtartó tempomat, amely nem egyszerűen csak az előttünk haladó autóhoz igazodik, de arra is képes, hogy a velünk párhuzamosan, a szomszédos sávban közlekedő autó viselkedését megjósolva annak sávváltása előtt már lelassítja az autónkat.

Egy több éven át, az Európai Unió számos területén végzett kutatás eredményeként voltak képesek a fejlesztők megírni azt a szoftvert, amelynek segítségével a radar információja és a tükör feletti kamera képének elemzésével a számítógép igen nagy eséllyel meg tudja jósolni, ha egy szomszéd sávban haladó autó elé akar kerülni. Akár 5 másodperc is lehet az előny a hagyományos – csak radarjelekre szorítkozó – rendszerhez képest, ami azt jelenti, hogy jó eséllyel elég csak a gázt elvenni, nem kell fékezni, illetve a finomabb beavatkozás mellett a biztonságos követési távolság is megmarad. Az európai vezetők vérmérsékletére készítették fel a rendszert, egyelőre nem tervezik annak világszerte való piacra dobását.

Természetesen a Honda szabadalmaztatta az i-ACC működéséhez szükséges eljárást, ezzel kapcsolatban az a legfurcsább, hogy a csatolt rajzokon nem a gyár típusait látjuk, hanem semmitmondó autó-ábrázolásokat, illetve egy Porsche 911-es is felfedezhető a képen.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!