Noha a Renault és a Nissan eddig is partnerek voltak, néhány átmárkázott autó kivételével nem nagyon közösködtek, az egyes piacokon pedig ellenfélként gondoltak a másik márkára a forgalmazók. Azonban ez rengeteg párhuzamos fejlesztést és gyártást jelent, és most úgy ítélték meg a felek, hogy ez felesleges pénzkidobás, amit ideje abbahagyni.

A japán Nikkei újság szerint idén indul a Renault és a Nissan fejlesztőrészlegének és gyártásának egyesítése, amelynek eredményeként világszerte rugalmas termelésre lesz képes a konszern. Áprilistól dolgoznak azok a mérnökök, akiknek a dolga a gyárak pontos felmérése, és azok felkészítése az átalakításra. Elsőként a Nissan indiai üzemét építik át, az évi 400 000-es kapacitású oragadami üzem 2015 elejétől áll át az új rendszerre. Ezt aztán 2020 végéig további 10 országban vezeti be a Renault-Nissan, a franciák 20, a japánok 25 gyárral rendelkeznek, és ott van még az AvtoVaz üzeme is – 2012-ben 8,2 millió darabos kapacitással rendelkeztek a partnerek. A fejlesztés a gyártás egyesítésével évi 3,78 milliárd dollár megtakarítást akarnak elérni, nem is beszélve az igények rugalmasabb kielégítéséről – például a Nissan sunderlandi gyára kapacitásának felső határán termel, míg a Renault-nak vannak fölös kapacitásai Franciaországban. Ma még nem nagyon tud egymás segítségére sietni a két partner, de az átállást követően egyszerűen meg tudják oldani egyes Nissan típusok gyártását is a francia gyárakban.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!