Anno a Crossblade esetén még az ajtókról is lemondott a Smart, ehhez képest a Párizsi Autószalonon bemutatkozó Forease tanulmánynál épp csak a tetőt vágták le a karosszériáról, pedig itt is olyanokat írnak a sajtóközleményben, hogy „kompromisszumok nélküli nyitottság” és hogy a „legszükségesebbre korlátozva”.

A Smart EQ Fortwo Cabrio átalakításával készítették el a Forease tanulmányt, megkurtították a szélvédőt és a gyári kilincseket is laposabb darabokra cserélték. A hátsó kereszttartó helyett az ülések mögötti domborításokat alkalmaznak, és hátrafelé kinyúló szárnyat is adtak az autónak. Elöl a hűtőrácsbetét, a fényszórók jelentik az újdonságot. Az utastérben a kormány karimájának felső részét vágták ki, és kontrasztos élénkzöld színt vezettek be a fekete-fehér színkombináció mellé. A Smart Forease műszaki adatait nem közölték, de valószínűleg nem nyúltak a Smart EQ Fortwo Cabrio technikájához (81 LE/160 Nm hajtómotor, 17,6 kWh kapacitású akkumulátor).