Wankel-motoros hatótávnövelőt kap az MX-30

Felgyorsítja a kínálatának elektrifikációját a Mazda, ennek érdekében két új alapra helyezi át a termelését, a belső égésű motorral szerelt autók 2022-2025 között kerülnek át a hosszmotoros Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture alapra, és 2025-ben jön az első autó a Skyactiv EV Scalable Architecture alapra. Utóbbi különböző méretű és karosszériájú villanyautók számára készül.

Lágyhibrid lesz minden Mazda, de készül plug-in változat is az utastér alá helyezett akkumulátorral (alul)

A Mazda abban hisz, hogy mindenféle műszaki megoldást használni kell a járművek CO2 kibocsátásának csökkentése érdekében, a következő három évben érkező új modellek között öt darab öntöltő hibrid (a stratégiai partnerségnek köszönhetően a Toyota rendszeréről van szó) és öt darab hálózatról tölthető hibrid is gyarapítja a kínálatot, és a meglévő Skyactiv alapon az MX-30 mellé további három villanyautót is piacra dobnak. A Skyactiv-X technológia mellett is kitartanak, a hosszmotoros alapra épülő modelleknél pedig már soros hathengeres benzin/dízelmotorokat is kínálnak majd. A Mazda első autógyártóként 2021 februárjában csatlakozott az európai eFuel Alliance szövetséghez, ami megújuló forrásból származó üzemanyagok fejlesztését támogatja.

48V-os lágyhibrid hajtással jönnek majd a dízelek

Az új padlólemezzel együtt új elektromos hálózat is debütál a Mazdánál, aminek köszönhetően a Mazda Co-Pilot 1.0 önvezető rendszer is elérhető lesz, utóbbiról egyelőre annyit mondanak, hogy az figyeli a vezetőt, és ha az valamiért cselekvésképtelenné válik, automatikusan és biztonságosan megállítja az autót és riasztja a mentőegységeket. A Mazda egyébként öt másik japán autógyártóval közösen dolgozik a következő generációs kommunikációs rendszerek szabványosításán, ami megkönnyíti a mobil kommunikációs eszközök személyautókban való használatát.