Idén ünnepli a gyáralapítás 75 éves évfordulóját a terepjáróiról ismert Uljanovszki Autógyár, vagy ahogy az autókon szerepel: UAZ. Új modellek helyett csak az ismert típusokat frissítik, elsőként az 51 éve lényegében változatlan formában készülő dobozos változatot modernizálták.

Merevebb alváz, jobb zaj- és rezgéscsillapítás - 51 évvel a sorozatgyártás megkezdése után. Jobb későn, mint soha! Merevebb alváz, jobb zaj- és rezgéscsillapítás – 51 évvel a sorozatgyártás megkezdése után. Jobb későn, mint soha!

Legfontosabb változás a korábbinál merevebb és erősebb alváz, amelyre inkább rezgéselnyelő műanyag bakok közvetítésével kapcsolódik a karosszéria. A motorhoz, a hajtáslánchoz nem nyúltak, továbbra is a Toyotától vásárolt 2,7 literes, négyhengeres benzinmotor dolgozik az első ülések alatt, javítottak a zajszigetelésen: ezzel kapcsolatban annyi a tapasztalat, hogy kiabálás helyett elég emelt hangon beszélni. A karosszérián annyi a változás, hogy hátul, a kétszárnyú ajtók felett LED-es pótféklámpát helyeztek el – a platós változatokról hiányzik ez. A felfüggesztésben a csapágyakat cserélték csendesebb és tartósabb darabokra.

A rádió hűlt helye, a középső műszer, az új kormány és ülés a nagy újdonság A rádió hűlt helye, a középső műszer, az új kormány és ülés a nagy újdonság

Teljesen új a műszerfal, már ha lehet annak hívni azt a fémdarabot, ami az utasfülke elején húzódik keresztben. Középre került egy analóg sebességmérő, alatta van egy digitális kijelző, ahol menü segítségével lehet tájékozódni az egyéb információkról – többek között hűtővíz hőmérséklete, üzemanyagszint -, kivágták a helyet a rádiónak (gyárilag nem is rendelhető), van egy 12V-os szivargyújtó csatlakozó az elektromos kütyük töltésére. Új a kormánykerék, a két első ülés, utóbbiakkal kapcsolatban kiemelték, hogy immár fejtámla is van, és a vezetőülés hosszában is állítható lett, 5000 rubel felárért pedig ülésfűtést is lehet kérni.

Külön fűtése és szellőzőventillátora van a buszok hátsó részének Külön fűtése és szellőzőventillátora van a buszok hátsó részének

Hasonló változásokra lehet számítani a Patriot és a Hunter típusoknál is, de azoknak még nem indult meg a sorozatgyártása és a forgalmazása. Az UAZ-nak egyébként nagyon kellenének már új modellek, az összeomló orosz piacon hiába tartják magukat úgy-ahogy a típusai, április 1-től október végéig rövidített munkahéttel termel a gyár, el akarják kerülni az eladatlan raktárkészletek kialakulását.

LED-es pótféklámpának szorítottak helyet az eresz alatt LED-es pótféklámpának szorítottak helyet az eresz alatt

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!