Hamarosan az Alpine márkánál is megkezdődik az elektromos átállás, de addig még van egy kis idő, úgyhogy a 2017-ben bemutatott far-középmotoros kupéját rázta gatyába a francia márka. Amíg korábban volt az alapmodell, amely mellett limitált szériákat kínáltak, mostantól kezdve már egyszerű felszereltségekké alakultak utóbbiak, A110 GT és A110 S néven.

„2021 történelmi év az Alpine számára: belépett a Forma-1-be, megnyerte a Magyar Nagydíjat, és elindította az Endurance-programot is a csúcskategóriában. Az új A110-es kínálatot is ezek a sikerek inspirálták: frissebbek lettek az új autók, a teljesítmény terén tovább emelték a tétet, de ezen túl is megtestesít mindent, amire a motorsportban törekszünk” – nyilatkozta Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója.

A belépőt jelentő A110-esnél az 1,8-as turbómotor 252 lóerős, az 1102 kg-os saját tömeggel együtt ez 4,5 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást ígér. A 17 colos felnikre 205/45 és 235/45-ös Michelin Pilot Sport 4 abroncsokat szerelnek, a Brembo fékrendszer 296 mm-es tárcsákat használ, a féknyergek világosszürkék.

Az A110 GT esetén már 6 irányban állítható üléseket, parkolóradart és tolatókamerát is találunk a fedélzeten, az 1,8-as turbómotor 300 lóerős, ami az 1119 kg-os saját tömeggel 4,2 másodperces 0-100 km/óra sprintre elég. A 18 colos felnikre 205/40 és 235/40 méretű Michelin Pilot Sport 4 abroncsokat szerelnek, a Brembo fékrendszer 320 mm-es tárcsákat használ, a féknyergek kékek.

Az igazi újdonságot az A110 S jelenti, amelynél a vezetési élmény volt a fő szempont. Sok időt töltött légcsatornában ez a változat, első Alpine-ként ez kap gyári hátsó szárnyat, Sabelt kagylóülésekben foglalhatnak helyet az utasok. Ez a kivitel mindenből a legjobbat kapja, tehát az 1,8-as turbómotor 300 lóerős, az 1102 kg-os saját tömeg mellett ez 4,2 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást ígér. A 18 colos felnikre 215/40 és 245/40 méretű Michelin Pilot Sport 4 abroncsokat szerelnek, a Brembo fékrendszer 320 mm-es tárcsákat használ, a féknyergek narancssárgák.

Ehhez a modellhez Sport Cup kipufogórendszert adnak, teljesen átalakítják a felfüggesztést (üreges stabilizátorok, 50%-kal merevebb rugók, módosított kerék-geometria, 4 mm-rel csökkentett hasmagasság, hidraulikus kormányszervo). Extraként kérhetőek a semi-slick Michelin Pilot Sport CUP 2 abroncsok és a karbon légterelő-csomag (141 kg leszorító-erő), amivel akár a 275 km/órás csúcssebesség is elérhető.