Ha akarta volna se titkolhatta volna tovább a megújult Citroën C3-ast a gyár, (nem csak a korábban már álcázás nélkül késült fényképek miatt)hiszen augusztus 6-án már megindul a megfiatalodott autó forgalmazása Brazíliában. Nálunk egészen biztosan nem ebben a formában jelenik majd meg a típus, hiszen mi más motorokat kapunk.

Dél-Amerikában az egyik legnagyobb újdonság, hogy immár az 1,5 literes, nyolcszelepes négyhengeres a alapmotor, amely etanollal üzemeltetve 93 lóerőt és 140 Nm-t tud. Brazíliában új a kínálatban a Flexfuel 1,6-os, amely (etanollal) 122 lóerőt tud, az exportpiacokon továbbra is a 110 lóerős 1,6-ossal folytatja a C3-as, és ott egy HDi dízel is választható lesz. A váltó alaphelyzetben ötfokozatú, kézi kapcsolású, az 1,6-os benzineshez felár ellenében négyfokozatú automata is rendelhető.

Kicserélték a műszerfal felső részét is, olyan a kialakítás a három kerek középső légkiömlővel, hogy hűlt helyét sem látjuk a gyári navigációnak, így nem várható, hogy a modellfrissítés ezen része eljut majd hozzánk. Bár ki tudja, nem rejt-e egy előbújó kijelzőt a légbeömlők feletti rés? A karosszéria újdonságai közé tartozik az áttervezett első lökhárító, amelyben új formájú, krómmal keretezett légbeömlőt helyeztek el, van vízszintes LED-es nappali menetfény (Dél-Amerikában feláras extra, nálunk valószínűleg széria lesz), és a brazil gyártásból eddig elérhetetlen Zenith panorámaszélvédő is felkerült a feláras felszerelések listájára, no és új megjelenésű 16 colos könnyűfém felni is van.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások