Enyhítettek a Mercedes E-osztály szigorúan egyenes vonalakból kialakított formáján, és a legújabb motorokat és aktív biztonsági rendszereket is elérhetővé tették a vásárlók számára.

Az új formájú fényszórók extraként teljesen LED-esek is lehetnek, és immár kétféle orr közül választhatnak a vásárlók: az Elegance a klasszikus, az Avantgarde a sportosabb megjelenésű.

Az aktív biztonsági rendszerek alapvetően megújultak, az eddigi kamerát dupla objektívessel váltották fel, aminek következtében már térben is el tudja helyezni az elektronika az esetlegesen az autót fenyegető veszélyt. A sávtartó segéd a megfelelő oldali kerék fékezésével tartja a sávon belül az E-osztályt, a vészfék-segéd felismeri a gyalogosokat és a kereszteződésben az autó előtt áthaladó autókat, és automatikusan megnöveli a fékerőt, hogy az autó megálljon abban a pillanatban, hogy a sofőr fékez.

Megkapta az új, 2,0 literes négyhengeres benzinmotort az autó, 184-211 lóerős teljesítménnyel, van még egy új fejlesztésű, 3,0 literes 6-os biturbó 333 lóerővel. A dízeleknél egy újdonság van, az E300 BlueTEC Hybrid, amely a 204 lóerős biturbó dízel és egy elektromotor kombinációjával állítja elő a 231 lóerős rendszerteljesítményt, a maximális nyomaték 750 Nm (!). Ehhez 4,1 l/100 km-es szabványos fogyasztás tartozik. Az E 63 AMG bemutatkozása is hamarosan várható.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért