Teljesen új fejlesztés az SLK, itt debütál a következő C-osztály padlólemeze Teljesen új fejlesztés az SLK, itt debütál a következő C-osztály padlólemeze

Ahogy arról mi is beszámoltunk, a tavalyi év végén egy videóban már megtekinthető volt az új Mercedes SLK roadster mindenféle álcázás nélkül. A gyár az előre menekülést választotta, nem várja meg a Genfi bemutatást, hanem már most közreadja az első információkat az autóval kapcsolatban.

Eredetileg csak a január végére időzített, az autó szabadalmaztatásának 125. születésnapján szerették volna csak megmutatni az SLK-t, amely teljes egészében új fejlesztés. Hátsókerékhajtású padlólemeze a következő C-osztállyal közös, megjelenése a hatalmas méretű hűtőrácsával az SLS AMG irányába mozdult el, a nyitható tető három változatban létezik: alumínium, sötétített üveg, vagy elektrokromatikusan változtatható fényáteresztő képességű üveg.

Háromféle tető létezik - alumínium, üveg, gombnyomásra sötétedő üveg Háromféle tető létezik – alumínium, üveg, gombnyomásra sötétedő üveg

Kezdetben az 1,8 literes benzines turbómotor 184 és 204 lóerős teljesítménnyel választható, a gyengébbik hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval 7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. A csúcsot az SLK 350 jelenti, amelynél alapfelszerelés a hétfokozatú automatikus váltó, a 306 lóerős motorral 5,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra a roadster. A Mercedes számára premier, hogy immár dízelmotorral is kínálja az SLK-t, a 2,1 literes négyhengeres két turbóval 204 lóerős, ezen kívül más adatot nem árultak el róla.

SLS AMG-t idéző belső teret kap az SLK, meg internetezésre is hazsnálható fejegységet. Utóbbit csak felár ellenében SLS AMG-t idéző belső teret kap az SLK, meg internetezésre is hazsnálható fejegységet. Utóbbit csak felár ellenében

Az AMG változat a hagyományoknak megfelelően jó fél-egy év késéssel lesz majd csak megvásárolható, nem utolsó sorban azért, mert még mindig dolgoznak a motorján. Az SLK roadster számára ugyanis elkészítik az új generációs, egyébként csak biturbó feltöltéssel rendelkező V8-as erőforrás szívó változatát, az 5,5 literes motor teljesítményét 420-440 lóerő körülire becsülik a jól értesült források.

Lágyabb lett a forma, és az F1-orr megszánésével jobban igazodik a többi Mercedeshez Lágyabb lett a forma, és az F1-orr megszánésével jobban igazodik a többi Mercedeshez