Hivatalos a BMW 1 M Coupé

2010. december 10. (péntek)
Nem is kellett olyan nagyon sokat várni az autót bemutató videót követően a hivatalos bejelentésre. Itt a BMW 1 M Coupé.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

  Könnyen felismerhető az 1 M Coupé egyedi első lökhárítójáról Könnyen felismerhető az 1 M Coupé egyedi első lökhárítójáról
Az M GmbH jelenlegi legkisebb autója Detroitban mutatkozik be, az 1 M Coupé megjelenése már nem meglepetés, hiszen egy nappal ez előtt már nyilvánosságra hoztak róla egy videót, a műszaki tartalomról azonban egészen mostanáig csak spekulálhattunk – még ha ez a találgatás részben a BMW és az M GmbH dolgozói által elhangzott számokra alapult.

Kezdjük rögtön a legfontosabbal, a háromliteres, két darab, kis méretű turbóval pumpált soros hathengeres teljesítménye 340 lóerő, amelyet 5900-as percenkénti fordulaton bocsát a vezető rendelkezésére, nyomatéka túltöltéssel 500 Nm. A sajtóanyag által alacsonynak titulált 1495 kg-os tömeggel számolva egy lóerőnek mindössze 4,4 kg-ot kell mozgatnia. Ez nem csak a dinamizmust javítja – a 100 km/h-s tempót 4,9 másodper alatt éri el az 1 M Coupé -, de a szabványos fogyasztást is sikerült tíz liter alá vinni, egészen 9,6 l/100 km az érték. Már ha ennél az autónál ez érdekel valakit.

  Még a régebbi, két külön turbós hathengerest használja az autó Még a régebbi, két külön turbós hathengerest használja az autó

A BMW 1  Coupé ugyanis a száguldásról szól, és annak sem az egyenes vonalú, egyenletes fajtájáról. Hátul a szélesebb nyomtáv törvényessé tétele miatt 55 mm-rel szélesítették ki a karosszériát, ennek, és az akár 100 százalékos zárásra képes, elektronikus vezérlésű M differenciálzárnak köszönhetően nagy kanyarsebességgel vagy épp keresztben lehet autózni.

  Ingermentes környezet - a vezető koncentráljon csak a vezetésre Ingermentes környezet - a vezető koncentráljon csak a vezetésre

Az utastérben egyenszürke környezet fogadja az embert; ha rendesen használja az autót, a sofőr ebből nem sokat fog észlelni, hiszen a vezetéssel lesz elfoglalva, az utasok ezzel párhuzamosan meg a rémüldözéssel. Jelzi, hogy jelen esetben a kényelem csak másodlagos szempont, hogy felárat kell fizetni a kétzónás klímáért, vagy épp a navigációs rendszerért. Utóbbi egyébként azt is jelenti, hogy az 1 M Coupé alapváltozata mentes az iDrive-tól. Az autót először a Detroiti Autószalonon mutatják meg a agyközönségnek, forgalmazása májusban indul.

  Elöl-hátul kiszélesítették a karosszériát Elöl-hátul kiszélesítették a karosszériát

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Hivatalos a BMW 1 M Coupé

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/19-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 508, Lexus NX 300h, Volkswagen Touareg
  • Teszt: Jaguar XF 2.2D
  • HASZONJÁRMŰ-MELLÉKLET: Volkswagen Amarok-túra: Montenegro–Albánia, Teszt: Peugeot Boxer, Ford Transit Jumbo, Renault Master, Mercedes-Benz V 250 BlueTec, Landini 7-215
  • Tuning: Brabus Mercedes-Benz Sprinter

Időjárás

Budapest

szitálás
9 °C
7 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?