A tüzelőanyagcellás technológia fejlesztése kapcsán már szinte mindenki talált magának párt, a General Motors a Hondával, a Toyota a BMW-vel kötött együttműködési megállapodást, most pedig a Volkswagen konszernen belül a technológia fejlesztésért felelős Audi kötött hasonló megállapodást a Hyundai-jal. Az infrastruktúra hiánya miatt még az akkumulátoros-elektromos autóknál is nehezebben terjed ez a gyors újratöltést lehetővé tevő megoldás, ezért van szükség az erőforrások koncentrációjára. A Hyundai tavaly 200 darab ix35 h-cell-t értékesített, idén már ezres nagyságrend a cél – Sae Hoon Kim, a Hyundai tüzelőanyagcellás fejlesztéseiért felelős vezetője szerint addig nem lesz rentábilis ez a piaci kategória, amíg márkánként el nem adnak 100-300 ezer példányt évente. A Hyundai és az Audi teljes hozzáférést kap a másik cég ez irányú fejlesztéseihez, illetve egymás szabadalmait is használják meglévő vagy jövőbeli termékeik fejlesztésénél. Azért egyébként a cégek nagy igyekezete e téren, mert az EU-ban egy évtized múlva kezdenek életbe lépni azok a helyi szintű tiltások, amelyek megtiltják fosszilis tüzelőanyagot használó autók közlekedését a városokban, ekkortól kezdve az akkumulátoros-elektromos autónál gyorsabb újratöltést ígérő, szintén tiszta hajtásmód kerülhet az autóvásárlók érdeklődésének középpontjába.