A nagy méretű haszonjárműveknél egyelőre nincs alternatívája a dízelmotoroknak, a nagy tömeg miatt nem életképes az akkumulátoros-elektromos megoldás, a hibrid rendszer pedig nem ígér akkora megtakarítást, mint a személyautóknál – a 40 tonnás össztömegű szerelvények ugyanis jellemzően egy sebességgel haladnak hosszú távon, kevés a gyorsítás és lassítás.

Ezért lehet, hogy a Volvo Trucks kifejlesztett, aerodinamikai csomaggal megfejelt dízel-elektromos hibrid mindössze 5-10 %-os üzemanyag-megtakarítást ér el úgy, hogy az üzemidő harmadában áll a belső égésű motor. Már 1 százalékos lejtőn lekapcsol a dízel, és energiát termel vissza a hajtás, amelyet aztán a következő gyorsításkor vagy emelkedőn használ fel.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!