Henrik Fisker fenyegetve érzi magát, ezét 100 millió dollárra perli az Aston Martint

2016. január 6. (szerda)

Nem felhőtlen a viszony Henrik Fisker formatervező, és egykori munkaadója között, most épp visszaperel a dizájner, mert egy levél miatt fenyegetve érzi magát.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Jelenleg az Aston Martin folytat pert Henrik Fisker formatervező ellen, mert annak Thunderbolt nevű autója szerinte megsértette az ő szellemi tulajdonukat, azaz ellopta a formai megoldásokat – amelyeket korábban egyébként Henrik Fisker álmodott meg. Szóval ezzel a perrel párhuzamosan az Aston Martint képviselő ügyvédi iroda küldött egy levelet a formatervezőnek, arra szólítva fel azt, hogy ne merje a Detroiti Autószalonon bemutatni a Force 1 elnevezésű autót, mert az már az első vázlat alapján is újabb jogsértést jelent, tervezze teljesen át.


Az Aston Martin szerint a Spectre című James Bond-mozi számára készített DB10-es kupéra hasonlít a Force 1-es, és mindezt egy ceruzával készített vázlatrajz alapján állítják, hiszen a nagyközönséghez hasonlóan még ők se látták az igazi autót – de ilyen apróságokkal, azaz a valósággal az ügyvédek nem törődnek; az Aston Martin is elismeri, hogy nem tudja, hogyan néz ki a végleges Force 1. Henrik Fisker ügyvédei a formatervező segítségével rögtön összehasonlították a két autót, amelyet név szerint említenek a perben, az ábra alapján tényleg jelentősek az eltérések, még ha az összbenyomás hasonló a két autó esetén – a vázlatok alapján. Épp ezért azt kérik a bíróságtól, hogy amiért az Aston Martin fenyegeti őket, büntessék meg 100 millió dollárra az autógyárat, mert megfélemlítéssel próbálja elrettenteni a konkurenciát attól, hogy egészséges piaci verseny alakuljon ki.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Henrik Fisker fenyegetve érzi magát, ezét 100 millió dollárra perli az Aston Martint

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér