Rohamléptekkel fejlődik az önvezető autók technológiája, és noha sok elemző szerint a teherszállítás terén jelenhet meg elsőként ez a megoldás (többek között a sofőrhiány is ebbe az irányba tereli a fuvarozókat), a haszonjármű gyártók óvatosan kezelik a kérdést. A svéd Einride nevű, áprilisban alapított vállalkozás ehhez képest most bemutatta a T-Pod elnevezésű, vezetőfülke nélküli teherautójának prototípusát, és azt is bejelentette, hogy 2020-ban már 200 ilyen járművel megkezdi a szállítást a Göteborg-Helsingborg közötti útvonalon.

Az akkumulátoros-elektromos hajtású T-Pod technikáját teljes egészében az alvázban helyezték el, így a kerekek fölötti rész pár érzékelőt és egy, a légellenállást csökkentő első légterelő kivételével teljes egészében a rakomány számára van fenntartva. A 7 méter hosszú jármű rakterében 15 raklap fér el, a teherbírása 20 tonna, és a 200 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral 200 km a hatótávolság.

Az Einride egyébként távfelügyelettel képzeli a T-Podok rendszerbe állítását, azaz egy irodában, monitorok előtt ül egy ember, aki szükség esetén beavatkozik majd a vezetésbe – egyszerre több tucatnyi járművet irányt így egy ember. A svéd cég azt ígéri, mivel a fedélzeti rendszerek felülbírálják a központi utasítást, ha az például emberek testi épségét veszélyeztetnék, nem lehet majd a járművek meghekkelésével terrortámadást végrehajtani.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!