Nemrég már megismerhettük a Kia első dedikált villanyautóját, az E-GMP padlólemezre felépített EV6-ost, de akkor csak a normál megjelenést láthattuk, és pontos számaink se voltak. Most a GT-Line és a GT modell is bemutatkozott, és egész sok műszaki adatot is megismerhetünk az újdonságról, a pontos hatótávolságokról majd később – amint meglesz a homologizáció – lesznek információk.

Kétféle akkumulátort kínálnak (58 kWh vagy 77,4 kWh), alapesetben hátsókerékhajtást adnak (170 LE/350 Nm vagy 228 LE/350 Nm), de választható kétmotoros összkerékhajtás is (235 LE/605 Nm vagy 325 LE/605 Nm), és akkor ott van még az EV6 GT sportmodell, amely a nagyobb akkumulátort kapja 585 LE/740 Nm rendszerteljesítményű összkerékhajtással, a 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 3,5 másodpercig tart és 260 km/óra az elérhető csúcssebesség.

Egyébként is a gyorsaságról szól a Kia első dedikált villanyautója, a 800V-os nagyfeszültségű rendszer megfelelő töltővel gyors boxkiállásokat eredményez. A 10-80%-os töltés akár 18 perc alatt elvégezhető, ilyen nagy teljesítményű töltőnél 4,5 perc alatt tud 100 km megtételéhez elég energiát vételezni az autó. A töltőelektronika 3,6 kW teljesítménnyel tud energiát szolgáltatni, a sajtóanyag szerint egy 140 cm képátlójú tévét és azzal párhuzamosan légkondicionálót is tud működtetni az autó több mint egy napon át (hogy ne izzadjunk meg tévézés közben természeti katasztrófa idején?!).

Pontos hatótávok helyett annyit mondanak, hogy akár 510 km (hátsókerékhajtás, Long Range akku) lehet az egy feltöltéssel megtehető távolság. A fűtésről hőszivattyú gondoskodik, az energia-visszatáplálás mértéke a kormány mögötti fülekkel állítható több fokozatban, és akár egypedálos üzemmód is választható. A Kia EV6-os akár 1,6 tonnás utánfutót is vontathat.

A karosszéria 4,7 méteres hosszához képest nagy, 2,9 méteres a tengelytávolság, tehát sok hely jut az utasoknak, de a csomagtérrel se spóroltak, az alaphelyzetben 520 literes hátsó raktér támladöntés után 1300 literes, a kocsi orrában ehhez még hozzájön 20 vagy 52 liter attól függően, van-e első villanymotor. Két darab képernyőt helyeznek el a műszerfalon, a vezetőt még egy fel-a-fejjel kijelző is tájékoztatja. Hangélményből rögtön kettő is van, egyfelől az extralistán ott a 14 hangszórós Meridian hifi, másfelől az EV6 hangszóróiból a sebességgel arányos menetzaj szól, amelynek hangzását az érintőképernyő megfelelő menüjében lehet finomhangolni. Magyarországra az ősszel érkeznek meg a Kia EV6 első példányai.