Liverpool városának önkormányzata a folyamatos panaszok miatt megvizsgálta, mennyi haszna van a város útjain kijelölt összesen 26 darab buszsávnak. Arra az eredményre jutottak a szakemberek, hogy a buszsávok többet ártanak, mint használnak, ezért már a közgyűlés elé került az a polgármester által is támogatott javaslat, miszerint 4 kivételével az összeset megszüntetik – és a megmaradók is csak ideiglenes jelleggel, a csúcsidőkben lesznek kizárólagos buszsávok.

Joe Anderson polgármester azt mondta a buszsávokkal kapcsolatban: „Azt szeretném, hogy a városban közlekedés az út minden használója számára gyors legyen. Ez létfontosságú az üzleteknek, a lakosoknak és a látogatóknak, és az útjaink nem működtek olyan jól, ahogy tudtak volna. Ez az első alkalom, hogy megbízható adatokkal rendelkezünk a buszsávokról, nem pedig emberek véleményeire alapozzuk a döntést.”

Egy évvel ezelőtt ideiglenes jelleggel felfüggesztették a buszsávokat – az útburkolati jeleket megtartották, de táblákon tájékoztatták a sofőröket arról, hogy igénybe vehetik a buszsávot, és nem is büntettek emiatt -, tehát nem csak elméleti vizsgálatokat végeztek, de kilenc hónapon át folyamatosan figyelték, hogyan alakul a forgalom, és az lett az eredmény, hogy sokkal gyorsabban halad, ha nincsenek ott a buszsávok, és érdekes módon a buszok se késtek. A buszsávok megszüntetésével párhuzamosan fokozottan fellép majd a város az utcákon illegálisan leparkolt – például áruszállítás címén forgalmi sávot blokkoló teherautók – ellen, azonnal elszállítják majd azokat. Több helyen helyen új biciklisávokat alakítanak ki, mert az is gyorsítja a forgalmat, hogy a az autókhoz-buszokhoz képest lassan haladó kerékpárosokat fizikailag elválasztják a járművektől, és ez ráadásul biztonságosabb is. Előreláthatólag október 24-én terjesztik elő szavazásra az új jogszabályt, amelynek hatásaira a közlekedési szakemberek is nagyon kíváncsiak, hiszen nagyvárosban ilyen módszerrel még nem próbáltak fellépni a torlódások ellen. Ezzel egyébként Liverpool egy fontos bevételi forrását is elveszíti, 2012-ben például 3,7 millió fontot fizettek be a város költségvetésébe a buszsávba hajtó autósok.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!