Márciusban, a Genfi Autószalonon jelentik majd be a Mini frissítését, ahol lecserélik a lámpákat (a Union Jack nevű brit zászló mintáját kapja a hátsó) és három karosszériaszínt (Volcanic Orange helyett Solaris Orange, Blazing Red helyett Emerald Grey, Deep Blue helyett Starlight Blue). Azonban már most bejelentették a legfontosabb változást, az új váltót.

Mostantól kezdve a három- ötajtós és kabrió Mini esetén ugyanis már nem választható a 6 fokozatú Steptronic automatikus váltó, annak a helyét a DCT nevű, hétfokozatú dupla kuplungos egység veszi át. Az ügyfél ebből annyit érzékel, hogy új, elektronikus előválasztó-karral vezérelheti az új váltót, ami mindig visszatér a középső állásba. Nagyobb vezetési élményt és alacsonyabb fogyasztást ígérnek, például azzal, hogy a váltó a domborzati viszonyokat is figyelembe veszi a megfelelő fokozat választásánál és „vitorlázás” (kikuplungolva gurulás) is van. Az Egyesült Államokban egyébként leghamarabb egy év múlva lesz választható a DCT váltó, ott a Steptronic váltót kínálják továbbra is.