A norvég teherautó tulajdonosok egyesületének (NLF) elnöke szerint nem lehet tovább ignorálni azt a problémát, amit a hamis külföldi jogosítványok jelentenek. Roar Melum darabonként 80 euróért tudott C+E kategóriás teherautó-jogosítványt és hozzá tartozó személyigazolványt vásárolni, ráadásul rögtön többet is vásárolt különböző közvetítőktől. Muszáj megjegyezni, hogy Melum úr az érdekvédelmi szövetség munkatársa, sohase volt a birtokában kamion-jogosítvány, még nem vezetett ilyen járművet.

Azért virágzik ez az üzletág, mert egy második jogosítvánnyal és tachográf-kártyával kijátszhatóak az előírt szigorú pihenőidők. Arról nem is beszélve, hogy a hamis vezetői engedélyekkel olyanok is ülhetnek a 40 tonnás szerelvények volánja mögött, akik nem végezték el a szükséges tanfolyamokat. Közúti ellenőrzéskor a rendőröknek nincs nagyon esélyük kiszúrni a jó minőségű hamis iratokat, ellenőrzéskor nem derül ki, hogy baj lenne azokkal, hiszen nem is léteznek, nagyon kicsi a lebukás veszélye.

Roar Melum szerint egyébként a munkáltatók nagyon is tisztában vannak azzal, hogy csalnak a sofőrök, hiszen manapság szinte kivétel nélkül minden kamionban van műholdas nyomkövető, amelyek figyelésével tudják a központban, hogy a sofőr sokkal többet van úton, mint amennyit szabad lenne vezetnie. Amikor a rendőrséget az NLF vezetőjeként megkereste, hogy mit akarnak tenni ez ügyben, a hatóság „megdöbbent, milyen könnyen lehet hamis iratokhoz jutni”, és eljárást indított.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!