Halálos áldozat a Suzuki gyárnál történt zavargásban

2012. július 20. (péntek)

Háromezer munkás randalírozott a Suzuki Maruti manesari üzeménél.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Már régóta feszült a viszony a Maruti-Suzuki és a munkások között, a szakszervezet több tiltakozást és munkalassítást szervezett, és valószínűleg ezzel a munkaharccal állt kapcsolatban, hogy néhányan a legyártott autókat szándékosan megrongálták. Nemrég a szakszervezeti vezetőket kivásárolták állásukból, azaz jelentős végkielégítést ajánlottak fel nekik, amit azok - összesen 28 emberről beszélünk - el is fogadtak. Ezt követően feszült volt a légkör a cégnél, és egy sajnálatos közjáték miatt zavargás indult a manesari üzemben.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Július 18-án egy munkást elmarasztalt a felettese, amiből szóváltás keletkezett, amely során a dolgozó pofonvágta a főnökét, és ez után felfüggesztették. Az új vezetőséggel rendelkező helyi szakszervezet tárgyalással akarta volna megoldani a helyzetet, de a munkásoknak elege lett, és munkakörülményeik javítását követelték, háromezren összegyűltek az üzem kapuja előtt, és megakadályozták, hogy a vezetőség, köztük több japán alkalmazottal távozzon a gyárból.

 

A délben történt incidenst követően este fél hét körül a tömeg tüzet gyújtott, amire a környékről 25 tűzoltóautót vezényeltek ki. A lángok eloltása után egy elszenesedett holttestet találtak, egyelőre úgy tűnik a áldozat egy, a személyzeti osztályon dolgozó menedzser.

 

A tűz gyújtása előtti zavargás során 90 ember - közülük 40-en a vezetőség tagjai, beleértve három japán állampolgárt is - sérült meg, és jelentős anyagi kár is keletkezett. Az esetet követően négyezer rendőrt vezényeltek ki a környékre, akik még az éjszaka során és másnap 40 embert letartóztattak, és ez a szám még valószínűleg növekedni fog. Tavaly a különféle sztrájkok és egyéb problémák miatt a manesari üzem a tervhez képest 500 millió dollárral alacsonyabb forgalmat ért el.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Halálos áldozat a Suzuki gyárnál történt zavargásban

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

erősen felhős
23 °C
12 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?