Halálos áldozat a Suzuki gyárnál történt zavargásban

2012. július 20. (péntek)

Háromezer munkás randalírozott a Suzuki Maruti manesari üzeménél.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Már régóta feszült a viszony a Maruti-Suzuki és a munkások között, a szakszervezet több tiltakozást és munkalassítást szervezett, és valószínűleg ezzel a munkaharccal állt kapcsolatban, hogy néhányan a legyártott autókat szándékosan megrongálták. Nemrég a szakszervezeti vezetőket kivásárolták állásukból, azaz jelentős végkielégítést ajánlottak fel nekik, amit azok - összesen 28 emberről beszélünk - el is fogadtak. Ezt követően feszült volt a légkör a cégnél, és egy sajnálatos közjáték miatt zavargás indult a manesari üzemben.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Július 18-án egy munkást elmarasztalt a felettese, amiből szóváltás keletkezett, amely során a dolgozó pofonvágta a főnökét, és ez után felfüggesztették. Az új vezetőséggel rendelkező helyi szakszervezet tárgyalással akarta volna megoldani a helyzetet, de a munkásoknak elege lett, és munkakörülményeik javítását követelték, háromezren összegyűltek az üzem kapuja előtt, és megakadályozták, hogy a vezetőség, köztük több japán alkalmazottal távozzon a gyárból.

 

A délben történt incidenst követően este fél hét körül a tömeg tüzet gyújtott, amire a környékről 25 tűzoltóautót vezényeltek ki. A lángok eloltása után egy elszenesedett holttestet találtak, egyelőre úgy tűnik a áldozat egy, a személyzeti osztályon dolgozó menedzser.

 

A tűz gyújtása előtti zavargás során 90 ember - közülük 40-en a vezetőség tagjai, beleértve három japán állampolgárt is - sérült meg, és jelentős anyagi kár is keletkezett. Az esetet követően négyezer rendőrt vezényeltek ki a környékre, akik még az éjszaka során és másnap 40 embert letartóztattak, és ez a szám még valószínűleg növekedni fog. Tavaly a különféle sztrájkok és egyéb problémák miatt a manesari üzem a tervhez képest 500 millió dollárral alacsonyabb forgalmat ért el.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Halálos áldozat a Suzuki gyárnál történt zavargásban

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo, BMW R 1200 GS Adventure
  • Vezettük: Citroën C4 Cactus és Citroën C1, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Tanácsadó: Gondok az olajnyomással
  • Haszonjármű melléklet: Peugeot Boxer, Renault Trafic, Mercedes Sprinter, Setra S 515 HD, Renault Trucks C és K sorozat, Ford Transit Courier, Nissan e-NV200, Opel Vivaro, Iveco Daily, Fiat Dobló Cargo 1.6 Mjet Maxi XL, Fiat Ducato 2.3 Mjet 150 MH2

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

zápor
27 °C
15 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?