Ha van kézügyessége és pár papírlapja, Ön is lehet motorgyártó!

2016. január 25. (hétfő)

Működő egyhengeres motorral kezdte, ma már a V8-as miniatűr papírmotornál tart Aliaksei Zholner.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Aliaksei Zholner öt évvel ezelőtt készítette el első, papírból készült motorját, amely már önmagában is szép teljesítmény volt, de persze nem elégedett meg az egyhengeressel, hanem elkezdett egész motorcsaládot hajtogatni.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem sokkal az első egyhengerest követte a soros négyhengeres erőforrás, amely ráadásul nem csak bonyolultabb felépítésű volt, de fizikailag is csökkent a mérete. De hát tudjuk, hogy egy igazi motorgyártó nem elégedhet meg holmi kommersz négyhengeressel, úgyhogy nemrég megkezdődött az új moduláris papírmotor-család kifejlesztése, vagyis hajtogatása.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Első lépésként V6-os papírmotor került ki Aliaksei Zholner kezei közül, majd nemrég egy V8-as géppel koronázta meg kézügyességét. Az összes papírmotor különlegessége, hogy működnek, sűrített levegővel lehet azokat hajtani, és a videók alapján nem is nagyon kell kímélni őket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Persze arra is lehetőség van, hogy egyszerűen tüdőből fújja az ember a motorokat, de ez azért nem ajánlott, mert ilyenkor elkerülhetetlen, hogy némi nyál, azaz nedvesség kerüljön a gépbe, ami a kis motoroknak a halálát okozza. A tapasztalatok alapján egyébként továbbfejlesztésre kerültek az évek során a papír erőforrások, némely súrlódó felületnél celluxot használ az alkotó, mert annak használatával sokkal strapabíróbb és simább működésű a végeredmény. Úgy látszik, a papírmotorok vásárlói is a sima működést igénylik...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Ha van kézügyessége és pár papírlapja, Ön is lehet motorgyártó!

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér